Poczta hybrydowa to połączenie poczty elektronicznej z tradycyjną. W praktyce oznacza, że nadawca wysyła list droga elektroniczna a do odbiorcy dociera przesyłka papierowa. Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do obrotu i dostarcza do adresata w gwarantowanym terminie.
Jak podaje Newseria, od sierpnia tego roku taki sposób wysyłania listów dostępny jest już dla klienta instytucjonalnego. – To produkt, który będzie miał dla nas istotne znaczenie w kontekście liberalizacji rynku – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu ds. sprzedaży w Poczcie Polskiej.
– Poczta hybrydowa to przyszłość rynku pocztowego. Zaczęliśmy to oferować w sierpniu, zarówno w formie przesyłek listowych nierejestrowanych, jak również poleconych. Z punktu widzenia Poczty Polskiej to produkt, który będzie miał istotne znaczenie w walce o rynek w dobie jego digitalizacji i liberalizacji – mówi Janusz Wojtas.
Dla klientów biznesowych usługa poczty hybrydowej została uruchomiona w sierpniu tego roku.