Dane podała firma analityczna GfK. Samsung od początku roku poprawiał swoją sprzedaż w Rosji. W styczniu miał 16,8 proc. rynku tabletów, w czerwcu już 27,3 proc. W tym czasie u Apple było to od 36,1 do 31,1 proc., by potem znacznie pójść w dół.
Wcześniej podawano, że także na światowym rynku w II kw Samsung wyprzedził Apple w sprzedaży smartphonów - 50,5 mln aparatów co dało 35 proc. rynku. Apple miał 26 mln i 18 proc.
Rosja jest dla Samsunga od tego roku kluczowym rynkiem. Proponuje na nim kilkanaście nowych modeli w różnych cenach i to właśnie różnorodność oferty na każdą kieszeń, dała Koreańczykom sukces na rosyjskim rynku.
W sieci detalicznej sklepów MTS - jednego z trzech największych operatów telefonii komórkowej w Rosji udział sprzedaży tabletów Samsunga wynosi 72 proc. w wyrażeniu pieniężnym i 56 proc. w sztukach - podaje gazeta Wiedomosti.
Firma jako jedyna proponuje w Rosji tablet z wsparciem sieciowym 4G w standardzie LTE.