Uniqa da maksymalną zniżkę po trzech latach

Firma wprowadza na rynek nowe autocasco i planuje dynamiczny wzrost w tym segmencie.

Publikacja: 25.11.2012 23:34

Ubezpieczyciel udoskonalił sposób taryfikacji, dzięki czemu teraz kalkulacja bazuje na

3,6 mln profilów, a nie 30 tysiącach, jak było dotychczas. Podobny ruch firma wykonała w czerwcu tego roku, gdy zmianę taryfikacji wprowadziła do wyliczeń składki w polisach OC.

– Po wprowadzeniu bardziej zaawansowanej taryfikacji w OC w ciągu pięciu miesięcy sprzedaż nowych polis wzrosła o 70 proc. Liczymy, że w casco też obserwować będziemy bardzo duże zainteresowanie klientów – mówi Andrzej Jarczyk, prezes grupy Uniqa. Udało się to osiągnąć bez obniżania samego poziomu taryfy. Podobnie ma być w przypadku autocasco.

– Część rynku może czuć pokusę powrotu do walki cenowej. My w niej na pewno nie będziemy brać udziału. Możemy jednak zapewnić, że nasi klienci dostaną perfekcyjnie wyliczoną składkę za ubezpieczenie dzięki bardzo zaawansowanemu systemowi taryfikacji – mówi Paweł Boryczka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Uniqa.

Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych czekają ciężkie czasy chociażby ze względu na fakt, że wyczerpał się potencjał podwyżek, sprzedaje się coraz mniej nowych samochodów, a ludzie ograniczają wydatki w obawie przed spowolnieniem gospodarczym. Według Uniqa wprowadzenie zaawansowanej taryfikacji połączonej z weryfikacją klientów w bazie polis Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego pozwala na zaproponowanie bezszkodowym kierowcom cen niższych nawet o kilkadziesiąt procent.

Uniqa weryfikuje też grupę docelową, do której kieruje ofertę. W portfolio firmy duża część klientów to kierowcy jeżdżący samochodami ponad-

ośmioletnimi, teraz agenci mają być zachęcani, by ubezpieczać młodsze i droższe auta. Ma to pozytywnie przełożyć się na rentowność firmy.

Spółka wprowadziła jednocześnie autocasco w trzech wariantach: oszczędnym MotoMini, MotoMaxi oraz MotoMega. Standardowy wariant za niewielką składkę MotoMini chroni od ryzyk żywiołowych. Za dopłatą 20 proc. składki można go rozszerzyć o ryzyko kradzieży oraz rabunku (rozboju) pojazdu. Pakiety MotoMaxi i MotoMega zabezpieczają przed wszystkimi ryzykami (formuła All risk). W dwóch rozbudowanych wariantach zniesione zostały: udział własny, amortyzacja do piątego roku eksploatacji oraz konsumpcja sumy ubezpieczenia, a gwarancja sumy ubezpieczenia dostępna jest do ósmego roku eksploatacji. Nowością w ofercie jest gwarancja sumy ubezpieczenia dla pojazdów fabrycznie nowych do 12 miesięcy.

Firma zweryfikowała też sposób naliczania zniżek. Teraz maksymalny, 60-proc. rabat, można uzyskać po trzech latach bezszkodowej jazdy. Można też za dopłatą skorzystać z opcji, która pozwala zachować zniżki, w przypadku wystąpienia jednej szkody w roku. – Tworząc nowe produkty, kierowaliśmy się zasadą „Każdy płaci za to, czego faktycznie potrzebuje". Zależało nam na uelastycznieniu i uproszczeniu produktów dla klientów indywidualnych. Zapewnia to wybór wariantów casco z możliwością dodatkowych opcji i rozszerzeń oraz świadczeń assistance. Jednocześnie skupiliśmy się na tym, by zwiększyć konkurencyjność cenową, ale także poprawić rentowność jeszcze lepiej dostosowując cenę do ryzyka – dodaje Paweł Boryczka.

Uniqa po trzech kwartałach uplasowała się na szóstej pozycji na rynku ubezpieczeń majątkowych. Udział produktów komunikacyjnych w przychodach to 55 proc., a łączny przypis ze składki komunikacyjnej – 482 mln zł. Przypis z autocasco stanowi 19 proc. sprzedaży.

Ubezpieczyciel udoskonalił sposób taryfikacji, dzięki czemu teraz kalkulacja bazuje na

3,6 mln profilów, a nie 30 tysiącach, jak było dotychczas. Podobny ruch firma wykonała w czerwcu tego roku, gdy zmianę taryfikacji wprowadziła do wyliczeń składki w polisach OC.

Pozostało 92% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?