BMW poinformował, że obie firmy zamierzają osiągnąć postęp w recyklingu włókien węglowych i w technologii ich produkcji i automatyki. Umowa zaostrzy rywalizację firmy  Monachium z Volkswagenem, który ma już porozumienie o współpracy z Boeingiem poprzez producenta sportowych aut Lamborghini.

W ubiegłym roku BMW postanowił zwiększyć swe wpływy u producenta takich włókien SGL Carbon, gdy Volkswagen kupił w nim 8,81 proc. Bawarczycy odpowiedzieli kupnem 15,2 proc. w tej samej firmie, co zwiększyło ich udziały do ponad pond 44 proc. , bo spadkobierczyni BMW, Suzanne  Klatten miała już 29 proc. Klatten należy do rodziny Quandtów, która ma 47 proc. w  BMW. Bawarczycy i SGL z Wiesbaden budują  już wspólnie zakład włókien węglowych w Moses Lake w stanie Michigan.

Włókno jest o 30 proc. lżejsze od aluminium i o 50 proc. do stali, co pozwala znacznie zmniejszyć  wagę samochodów i samolotów, zużycie paliwa i emisję spalin. B787 jest  w połowie  złożony z włókna węglowego, BMW planuje sprzedaż aut z kabiną pasażerską z  tego tworzywa  w przyszłym roku.