Reklama
Rozwiń
Reklama

Budimex dokończy inwestycje po Hindusach

Budimex dokończy inwestycje po Hindusach. Spółka złożyła najkorzystniejsza ofertę na dokończenie budowy rzeszowskiego odcinka autostrady A4. Włoska Salini zaoferowała najmniej za dokończenie budowy A1 po irlandzkiej SRB.

Publikacja: 02.01.2013 17:36

Budimex dokończy inwestycje po Hindusach

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

Za dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów Zachód – Rzeszów Centralny  Budimex chce  183,97 mln zł.

To czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad  podpisze umowę z Budimeksem okaże się  po zakończeniu kolejnego etapu – kontroli całego postępowania przetargowego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Budżet na dokończenie inwestycji wynosił 221 mln zł o ok. 40 mln zł więcej niż najkorzystniejsza oferta.

Nowy wykonawca będzie miała 14 miesięcy na dokończenie budowy całego odcinka. Do wykonania pozostała część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni, dokończenie prac przy Obwodzie Utrzymania Autostrady i węźle autostradowym Rzeszów Zachód oraz prace wykończeniowe.

Pierwotnie  autostradę  budowało  polsko – indyjskie konsorcjum firm Radko, Autostrada Wschodnia,  oraz Punj Lloyd z Indii.  GDDKiA wypowiedziała umowę w maju  -  powodem był  miał być brak płynności finansowej i brak możliwości  dalszej realizacji inwestycji. W ciągu 23 miesięcy  trwania kontraktu  wykonawca  zrealizował zaledwie 49  proc.  zakresu finansowego umowy, podczas gdy czas trwania kontraktu był pierwotnie określony na 18 miesięcy. Termin ten przedłużany w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy, minął 11 lutego 2012 r.

Reklama
Reklama

W ostatnich dniach grudnia GDDKiA otworzyła  oferty na dokończenie   dwóch odcinków autostrady A1 z Czerniewic do Brzezia i z Brzezia do Kowal.  W obu postępowaniach najniższą  ofertę złożyła włoska firma Salini. Odcinek A1 z Czerniwic do Brzezia chcą realizować za ponad 450 mln zł.  Dokończenie odcinka  Brzezie – Kowal firma wyceniła na ok. 609 mln zł.

Wcześniej oba fragmenty budowały konsorcja z irlandzka firma  SRB Civil Engineering za 1,8 mld zł.  Kontrakty zostały  zerwane na początku września.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama