Grupa Jeronimo Martins do której należy dyskontowa sieć Biedronka, planuje wydać na inwestycje w 2013 r. 650-700 mln euro. Jak czytamy w komunikacie 70 proc. środków przeznaczy na rozwój sieci Biedronka, a 100 mln euro na inwestycje w Kolumbii, gdzie chce otworzyć w tym roku 30-40 sklepów.

W Polsce firma planuje zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami uruchomienie ok. 290 nowych Biedronek oraz dwóch kolejnych centrów dystrybucyjnych. Zgodnie z informacjami z komunikatu Jeronimo Martins spodziewa się także w 2013 r. szybszego niż rynek wzrostu sprzedaży porównywalnej i dalszej poprawy rentowności.

W 2012 r. przychody Jeronimo Martins wzrosły 11,2 proc. do 10,9 mld euro, a zysk netto wzrósł w 2012 r. o 5,9 proc. do 360 mln euro. Z koeli w 2012 r. obroty Biedronki w Polsce wzrosły (liczone w euro) 16,3 proc. do 6,73 mld euro, zaś dynamika w złotówkach wyniosła 18 proc. . Sieć zakończyła 2012 r. z liczbą 2125 sklepów – rok wcześniej było ich 1873. pm