Dyskonty w ostatnich latach to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku handlowego. Klientów przyciągają niskie ceny oraz coraz większa dostępność placówek – rocznie tylko na rynku spożywczym pojawia się co najmniej 300 nowych, za co głównie odpowiada Biedronka, ale również Lidl, Aldi oraz Netto.

Jednak segment dyskontowy ma również silnych reprezentantów jeśli chodzi o sieci odzieżowe. Po kilkaset placówek mają już Textilmarket oraz Pepco, a obecnie liderów goni niemiecka sieć KiK.

Pierwszy sklep w naszym kraju został otworzony rok temu i od tego czasu uruchomione zostało ich 20. Do końca 2013 r. firma zapowiada jeszcze 50 nowych placówek. - Nasza koncepcja zakłada ekspansję na terenie całego kraju. Chcemy bowiem, aby marka KiK była bliska i dostępna wszystkim klientom. Dlatego sukcesywnie zwiększamy liczbę nowo otwieranych obiektów handlowych" – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK w Polsce. Sklepy powstają zarówno w galeriach i centrach handlowych, jak i mniejszych retail parkach, czy przy ulicach w centrum miast

Asortyment produktów obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, jak również dodatki, biżuterię, kosmetyki oraz zabawki i tekstylia domowe.

Co roku sieć otwiera 200 sklepów w rozwijających się krajach europejskich, poszerzając tym samym swoje wpływy. KiK już od kilku lat jest dostępny w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii oraz na Węgrzech. W sumie ma ponad 3,2 tys. placówek.