Bruce Willis ma nadal reklamować Sobieskiego

Belvedere chce przedłużyć kontrakt z gwiazdorem. Rozmowy już trwają.

Publikacja: 25.04.2013 02:00

Bruce Willis promuje wódkę Sobieski

Bruce Willis promuje wódkę Sobieski

Foto: AFP

– Obecna umowa z Brucem Willisem wygasa z końcem tego roku. Zakładamy, że uda się przedłużyć ją na kolejnych kilka lat – mówi „Rz" Krzysztof Tryliński, prezes grupy Belvedere, trzeciego producenta wódki w Polsce.

Od USA po Wietnam

Negocjacje z gwiazdorem już się rozpoczęły. Pierwszy kontrakt na promocję wódki Sobieski firma podpisała z nim w kwietniu 2009 r. Osiem miesięcy później podała, że w ramach zapłaty bohater „Szklanej pułapki" dostanie 83 tys. akcji Belvedere. Początkowo dawało mu to 3,3 proc. udziałów, które stopniały do 2,6 proc. Dziś nie przekraczają 0,5 proc., bo Belvedere zamieniło dług na nowe akcje dla wierzycieli.

– Bruce poparł nasz plan restrukturyzacji, mimo że oznaczało to dla niego zmniejszenie udziałów – zaznacza Krzysztof Tryliński.

– Współpraca Belvedere z Brucem Willisem może przynieść dalsze korzyści wódce Sobieski. Przykładem jest jej rosnąca sprzedaż w Stanach Zjednoczonych – mówi Piotr Poznański, analityk firmy badawczej International Wine & Spirit Research.

Na przełomie 2010 i 2011 r. USA wyprzedziły Polskę i  stały się największym rynkiem dla tej marki. Jeszcze w 2008 r. sprzedaż Sobieskiego wyniosła tam ok. 2,6 mln l, a w 2012 r.  już 9,5 mln l.

Bruce Willis miałby promować Sobieskiego nadal głównie w Stanach Zjednoczonych i Europie. Ale nie tylko.

– Planujemy wykorzystać reklamy z udziałem Bruce'a także na rynkach wschodzących. Głównie w Indiach, gdzie Sobieski już jest obecny, a także w Wietnamie, gdzie stopniowo zaczynamy sprzedaż – zapowiada prezes Belvedere.

Problemy finansowe i spory z wierzycielami doprowadziły do tego, że do tej pory poza  Ameryką efekty współpracy z Willisem były niewielkie. Marce nie udało się mocniej zaistnieć na świecie. Straciła też udziały w naszym kraju.

W Polsce przybywa firm, które zatrudniają zagranicznych celebrytów do promocji swoich marek. W kwietniu 2013 r. do tego grona dołączyła włoska aktorka Monica Bellucci. Reklamuje Cisowiankę Perlage.

Polskie Zdroje, wyłączny jej dystrybutor, zakłada, że dzięki gwieździe zwiększy się nie tylko sprzedaż Cisowianki Perlage, ale także pozostałych wód pod tą marką. Liczy również na to, że reklamy z aktorką pomogą zaistnieć Perlage za granicą. Marka już wkrótce dostępna będzie m.in. we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Rosji.

Celebryta to za mało

Konsekwentnie od pięciu lat zagraniczne gwiazdy w reklamie zatrudnia Bank Zachodni WBK. Aktualnie są to aktor Chuck Norris oraz Pele. Spoty z legendarnym piłkarzem pojawiają się w trakcie transmisji eliminacyjnych meczów polskiej reprezentacji do mundialu 2014 w Brazylii.

Zdaniem ekspertów polskie firmy będą zatrudniać zagraniczne gwiazdy tak długo, jak długo będą chciały pokazać, że ich produkty są na światowym poziomie. Sam celebryta w reklamie to jednak za mało.

– Zaangażowanie Bruce'a Willisa do reklamy Sobieskiego i jego wizyta w Polsce były dużym wydarzeniem  w naszym  kraju, ale nie przełożyły się pozytywnie na sprzedaż  – mówi Jacek Sadowski, prezes agencji reklamowej Demo Effective Launching. – To klasyczny przykład, że samo zatrudnienie celebryty nie wystarczy, aby konsumenci zaczęli masowo kupować produkt. Nikt przecież nie uwierzy, że Sobieski to ulubiona wódka Willisa, a Cisowiankę Perlage pije z własnej woli Monica Bellucci. Aby marka odniosła sukces, trzeba mieć dla niej dobrą strategię marketingową – dodaje.

– Punktem wyjścia każdej kampanii reklamowej powinien być mocny, wyrazisty pomysł, który zainteresuje ludzi i wciągnie ich w emocjonalną interakcję z brandem – uważa Adam Marzec z Creative w 180heartbeats+JUNG v. MATT, agencji zrzeszonej w Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych SAR.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

b.drewnowska@rp.pl

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!