Rzecznik Toyoty w Pekinie, Takanori Yokoi poinformował, że japońska firma prowadzi rozmowy z z Hunan Corun New Energy z południowej prowincji Hunan w sprawie wspólnego produkowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych dla samochodów hybrydowych, jakie Toyota zamierza sprzedawać w Chinach około 2015 r. Wcześneij Toyota twierdziła, że pracuje nad projektowaniem w Chinach elementów składowych dla aut hybrydowych, aby miały bardziej przystępną cenę na tym rynku.
Według informacji przekazanej przez Corun New Energy dyrekcji giełdy w Szanghaju, Toyota i producent akumulatorów z Hunan zamierzają zawiązać spółkę w mieście Changshu. Spółka o nazwie Corun PEVE (China) Automotive Battery będzie należeć w 41 proc. do Primearth EV Energy, spółki j. v. Toyoty i Panasonica, w 5 proc. do Toyota Motor China Investment i w 4 proc. do Toyota Tsusho związanej z Toyotą.
Ze strony chińskiej Hunan Corun New Energy będzie mieć w spółce 40 proc., a Changshu Sinogy Venture Capital 10 proc. Spółka czeka na zatwierdzenie przez rząd w Pekinie.
Rośnie popularność hybryd
Japończycy, podobnie jak inni producenci samochodów w Chinach — miejscowi i zagraniczni — przygotowują się do rozpoczęcia sprzedaży zwykłych samochodów hybrydowych w tym kraju, zakładając zmianę w polityce przemysłowej Chin, która uwzględni popyt na pojazdy napędzane nową energią.
Dotychczas władze oferowały hojne subsydia przy zakupie przez osoby fizyczne pojazdów elektrycznych albo hybrydowych plug-in z przewagą napędu elektrycznego. Konwencjonalny napęd hybrydowy spalinowo-elektryczny korzystał z mniejszego wsparcia. Rząd planuje zwiększenie takiej pomocy dla konwencjonalnych hybryd jeszcze w tym roku.