Baterie dla Toyoty made in China

Toyota przygotowuje się do zawiązania spółki joint venture w Chinach, która będzie produkować baterie do pojazdów hybrydowych.

Publikacja: 01.06.2013 15:08

Baterie dla Toyoty made in China

Foto: Bloomberg

Rzecznik Toyoty w Pekinie, Takanori Yokoi poinformował, że japońska firma prowadzi rozmowy z z Hunan Corun New Energy z południowej prowincji Hunan w sprawie wspólnego produkowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych dla samochodów hybrydowych, jakie Toyota zamierza sprzedawać w Chinach około 2015 r. Wcześneij Toyota twierdziła, że pracuje nad projektowaniem w Chinach elementów składowych dla aut hybrydowych, aby miały bardziej przystępną cenę na tym rynku.

Według informacji przekazanej przez Corun New Energy dyrekcji giełdy w Szanghaju, Toyota i producent akumulatorów z Hunan zamierzają zawiązać spółkę w mieście Changshu. Spółka o nazwie Corun PEVE (China) Automotive Battery będzie należeć w 41 proc. do Primearth EV Energy, spółki j. v. Toyoty i Panasonica, w 5 proc. do Toyota Motor China Investment i w 4 proc. do Toyota Tsusho związanej z Toyotą.

Ze strony chińskiej Hunan Corun New Energy będzie mieć w spółce 40 proc., a Changshu Sinogy Venture Capital 10 proc. Spółka czeka na zatwierdzenie przez rząd w Pekinie.

Rośnie popularność hybryd

Japończycy, podobnie jak inni producenci samochodów w Chinach — miejscowi i zagraniczni — przygotowują się do rozpoczęcia sprzedaży zwykłych samochodów hybrydowych w tym kraju, zakładając zmianę w polityce przemysłowej Chin, która uwzględni popyt na pojazdy napędzane nową energią.

Dotychczas władze oferowały hojne subsydia przy zakupie przez osoby fizyczne pojazdów elektrycznych albo hybrydowych plug-in z przewagą napędu elektrycznego. Konwencjonalny napęd hybrydowy spalinowo-elektryczny korzystał z mniejszego wsparcia. Rząd planuje zwiększenie takiej pomocy dla konwencjonalnych hybryd jeszcze w tym roku.

Toyota ma największe doświadczenie w technologii hybrydowej, bo od końca lat 90. oferuje na rynku kolejne wersje Priusa. Koło 2015 r. zamierza sprzedawać w Chinach dwa modele takich samochodów o przystępnych cenach — poinformował T. Yokoi. Pierwszy będzie produkowany i sprzedawany przez spółkę j. v. z Guangzhou Automobile Group, dużym państwowym przedsiębiorstwem motoryzacyjnym, drugie z innym dużym państwowym partnerem, FAW Group.

Władze podchodzą teraz bardziej życzliwie do napędu spalinowo-elektrycznego, będącego uzupełnieniem pojazdów funkcjonujących na paliwach płynnych. Miejscowe firmy zorientowały się w tym i pracują nad nowymi rozwiązaniami. Państwowe SAIC Motor i Brilliance Auto wykorzystują oszczędną technologię zapoczątkowaną przez Toyotę. Producent baterii i pojazdów BYD należący częściowo do firmy Warrena Buffetta ma w planach zaprzestanie za kilka lat produkcji pojazdów spalinowych i przejście na hybrydowe albo inne wykorzystujące nowe energie.

Rzecznik Toyoty w Pekinie, Takanori Yokoi poinformował, że japońska firma prowadzi rozmowy z z Hunan Corun New Energy z południowej prowincji Hunan w sprawie wspólnego produkowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych dla samochodów hybrydowych, jakie Toyota zamierza sprzedawać w Chinach około 2015 r. Wcześneij Toyota twierdziła, że pracuje nad projektowaniem w Chinach elementów składowych dla aut hybrydowych, aby miały bardziej przystępną cenę na tym rynku.

Według informacji przekazanej przez Corun New Energy dyrekcji giełdy w Szanghaju, Toyota i producent akumulatorów z Hunan zamierzają zawiązać spółkę w mieście Changshu. Spółka o nazwie Corun PEVE (China) Automotive Battery będzie należeć w 41 proc. do Primearth EV Energy, spółki j. v. Toyoty i Panasonica, w 5 proc. do Toyota Motor China Investment i w 4 proc. do Toyota Tsusho związanej z Toyotą.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni