Mercedes-Benz: nowe auto i nowy szef produkcji

Z taśmy montażowej Daimlera w Sindelfingen zjechała pierwsza limuzyna Mercesdea klasy S. Tego samego dnia spotkał się z prasą nowy szef produkcji Anderas Renschler

Publikacja: 13.06.2013 16:46

Stanowisko objął w kwietniu. Czeka go teraz trudne zadanie zrealizowania większości z planowanych 2 mln euro cięć w Mercedesie zaplanowanych do końca roku. Daimlerowi trudno wytrzymać konkurencję z producentami małych samochodowy i dorównać wzrostem w Chinach. Pozostaje tam za BMW i Volkswagenem.

Renschler będzie musiał także uzyskać zwiększenie wydajności pracy i ustępstwa pracownicze od związków zawodowych.

Zobowiązał się kontynuować program efektywności zapoczątkowany przez poprzednika Wolfganga Bernharda, ale jest gotowy do pojednawczego podejścia. - Nie chodzi o zrobienie czegoś wbrew woli rady pracowniczej czy wbrew zarządowi. Chodzi o to, by cała załoga była wydajna i skuteczna - powiedział. - Zwróćcie się do rady pracowniczej, a powiedzą wam to samo. W naszym wspólnym interesie jest, by niemieckie zakłady były skuteczniejsze - dodał.

Jednym z głównych zadań jest zmniejszenie średniego czasu produkowania jednego samochodu z około 40 godzin obecnie do 30 w średnim terminie.

Renschler odziedziczył także stanowisko szefa ds. zakupów, czeka go więc przejęcie nadzoru nad siecią dostawców. Tu będzie musiał znaleźć sposoby zmniejszenia kosztów materiałowych wynoszących 6 mld euro, nowy system zakupów, np. z wykorzystaniem mutlimediów.

Uzyskanie sympatii pracowników i dostawców ułatwi mu osiągnięcie ok. 60 proc. z planowanych oszczędności. Będzie to o tyle łatwiejsze, że Renschler nie jest człowiekiem konfliktowym. Ponadto pochodzi ze Szwabii, regionu większości pracujących w Sindelfingen.

Zmiana na stanowisku szefa produkcji jest pierwszym od dawna  sygnałem, że Mercedes zmietrza w dobrym kierunku - ocenił Helmut Becker, szef monachijskiego think-tanku IWK i autor kilku książek o branży samochodowej

Nowości z taśmy

Nowa limuzyna klasy S pomoże w tym. Po osiągnięciu pełnego rytmu produkcji ten samochód będzie powstawać o 20 proc. szybciej od poprzedniego. Niemcy zainwestowali w Sindelfingen około miliarda euro, w tym 350 mln w dział produkcji karoserii, 130 mln w tłocznię blach i 70 mln w montaż.

W dziale nadwozi wprowadzono nowe technologie odlewania stopów aluminiowych, po raz pierwszy użyto na szeroką skalę montowanie lekkiego dachu aluminiowego. W samym  procesie produkcji  wprowadzono innowacej w logistyce: system "pick-up projector" pomaga pracownikom w wyborze elementów, wskazując im miejsce ich składowania. Zmniejszono o 20 proc. zużycie energii przy produkcji

Auto będzie powstawać w 6 wersjach - w trzech nowych, w wariantach z mniejszym i większym rozstawem osi, coupe; dwie wersje będą o napędzie hybrydowym.

Od połowy maja otrzymają pierwsze auta ci, którzy je zamówili w przedpłacie. 20 lipca zacznie się normalna sprzedaż w salonach w Europie.

Stanowisko objął w kwietniu. Czeka go teraz trudne zadanie zrealizowania większości z planowanych 2 mln euro cięć w Mercedesie zaplanowanych do końca roku. Daimlerowi trudno wytrzymać konkurencję z producentami małych samochodowy i dorównać wzrostem w Chinach. Pozostaje tam za BMW i Volkswagenem.

Renschler będzie musiał także uzyskać zwiększenie wydajności pracy i ustępstwa pracownicze od związków zawodowych.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?