Francja wstrzymała rejestrację samochodów Mercedesa nie spełniających nowych norm — potwierdziła też Komisja Europejska.
Bruksela prowadzi postępowanie wyjaśniające, dlaczego niemiecki producent luksusowych samochodów, mający poparcie władz w Berlinie, odmawia zastosowania się do unijnej dyrektywy zakazującej używania w klimatyzacji czynnika chłodzącego R134a — oświadczył rzecznik Komisji Carlo Corazza.
Jeśli potwierdzi się naruszenie przepisów, to Bruksela może podjąć niezbędne działania przeciwko Niemcom, także procedurę o naruszenie przepisów, gdy okaże się to uzasadnione — wyjaśnił rzecznik.
Przedstawiciele rządu Francji odmówili wypowiedzi, minister przemysłu Arnaud Montebourg zapytany o zakaz rejestracji stwierdził, że nie poinformowano go o tym.
Daimler twierdzi, że władze francuskie blokują rejestrowanie nowych samochodów Mercedesa klasy A i B oraz sportowych SL, które stanowią ponad połowę sprzedaży we Francji. Zakaz dotyczący aut wyprodukowanych od 12 czerwca wpłynął już na spadek sprzedaży — wyjaśnił rzecznik, któremu nie wiadomo o jakichkolwiek restrykcjach w innych krajach Unii. Daimler ocenia na podstawie dostaw z 2012 r., że decyzja Francji może zmniejszyć jogi globalną sprzedaż o 2 proc. czyli o 29 tys. samochodów.