Kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa" dotyczy świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Jej łączny koszt to niemal 4,96 mln euro. W 50 proc. finansowana jest ze środków Unii Europejskiej, 30 proc. podchodzi z budżetu krajowego, a pozostałe 20 proc. to środki Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Kampania jest kontynuacją dotychczasowych działań UPEMI. Ma na celu utrwalenie efektów, jakie zostały osiągnięte przez akcje „Stół pełen smaków" i „Tradycja, jakość i europejski smak".

Głównym celem kampanii jest wzrost eksportu europejskiego mięsa na rynkach koreańskim, wietnamskim oraz amerykańskim. Ma też pogłębić wiedzę tamtejszych konsumentów  na temat walorach smakowych i sposobie produkcji mięsa ze Starego Kontynentu. UPEMI chce również, aby mięso z Europy kojarzone było z najwyższą jakością, tradycją wytwarzania i wysokimi standardami produkcji. Dlatego też swój przekaz kierować będzie do profesjonalistów, liderów opinii (w tym dziennikarzy) i konsumentów.

W ramach akcji przewidziane są między innymi działania reklamowe w mediach, produkcja materiałów informacyjno-promocyjnych, uczestnictwo w targach, bezpośrednie spotkania z branżą spożywczą i konsumentami, organizacja tour study  i działania public relations.