Brak sieci stacji ładowania akumulatorów i wysokie ceny w USA spowodowały, że samochody hybrydowe, spalinowo-elektryczne, czy całkowicie elektryczne nie zyskały popularności na rynku. Ruszyła więc walka na ceny.
Nissan zaczął obniżając cenę Leafa w styczniu o 6 tys. dolarów, w maju Honda obniżyła o jedną trzecią do 259 dolarów miesięczną stawkę leasingu subkompaktu Fit EV, w lipcu Ford dał rabat 4 tys. dol. (10 proc.) na swego Focusa Electric 2014. Teraz dołączył General Motors z rabatem 5 tys. na hybrydowego Volta; w maju wprowadził na rynek z niższą ceną elektryczną wersję Chevy Spark, a na oba modele oferuje niższe ceny leasingu
Daimler oferujący całkowicie elektryczne auto miejskie Smart Fortwo ED obniżył dla dealerów o 2 tys. dolarów hurtową cenę auta z roku modelowego 2013, co daje cenę detaliczną 23 750 dolarów. Klienci mogą wybrać opcję leasingu płacąc zaliczkę 1995 dolarów i miesięcznie po 139 dolarów przez 36 miesięcy. Stawka leasingu zmalała ze 199 dolarów poprzednio.
Trzeba było działać, bo Smart dostarczył w tym roku zaledwie 173 Fortwo ED. Od maja oferuje wersję z unowocześnionym silnikiem i bateriami, od października będzie sprzedawać wersję roku modelowego 2014. Auto roku 2015 ma być całkowicie przeprojektowane.
Po 7 miesiącach Nissan sprzedał 11 703 auta Leafa, GM 11 643 Volta, ale wszystkich „pogodził" Model S produkowany przez Teslę. Auto z początkową ceną prawie 71 tys. dolarów rozeszło się w liczbie 12 200 sztuk i stanowiło po 7 miesiącach jedną czwartą wszystkich sprzedanych samochodów plug-in w USA.