Reklama

Pernod Ricard zwiększył sprzedaż w Polsce

O 2 proc. zwiększyła sprzedaż alkoholowego giganta w roku 2012/2013 w naszym kraju. To głównie zasługa wódki Wyborowej, która znowu zdobywa rynek.

Publikacja: 29.08.2013 10:32

Oprócz znanej polskiej wódki, której sprzedaż się rozwija się ponownie po mniej udanym dla niej okresie, Pernod Ricard zwiększył u nas także sprzedaż wódki Absolut. Jej sprzedaż wzrosła o 7 proc. Większa była także sprzedaż whisky Chivas Regal – wzrost o 12 proc. i Passport – wzrost o 16 proc.

W całej Europie Wschodniej Pernod Ricard zwiększył sprzedaż o 11 proc. Pociągnęła ją w górę głównie Rosja. Popyt na marki koncernu urósł tam w 2012/2013 roku o 16 proc.

Łączna wartość sprzedaży netto (bez podatków) alkoholowego giganta sięgnęła w2012/2013 roku prawie 8,6 mld euro. To o 4 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk brutto był na poziomie ok. 5,4 mld euro, czyli zwiększył się rok do roku o 5 proc.

Ponad 5 mld euro sprzedaży Pernod Ricard przypada na rynki dojrzałem, a 3,5 mld euro na rynki rozwijające się.

- Pomimo mniej optymistycznych warunków osiągnęliśmy nasze założenia. Nasze globalna i zrównoważona obecność na dojrzałych i zrównoważonych rynkach pozwala nam wykorzystywać wszystkie możliwości. Jesteśmy przekonani,że będziemy w stanie nadal się rozwijać – komentuje Pierre Pringuet, prezes Pernod Ricard.

Reklama
Reklama

Właściciel Wyborowej spodziewa się, że globalny wzrost gospodarczy w roku 2013/2014 będzie zbliżony do tego z poprzedniego roku. Nadal biznes będzie się rozwijał na rynkach wschodzących, choć być może już nie tak intensywnie. Wzrostu sprzedaży spodziewa się także w USA (w poprzednim roku urosła tam ona o 8 proc.). Nadal trudny może być rynek Europy Zachodniej, choć możliwe są na nim oznaki ożywienia.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama