Oprócz znanej polskiej wódki, której sprzedaż się rozwija się ponownie po mniej udanym dla niej okresie, Pernod Ricard zwiększył u nas także sprzedaż wódki Absolut. Jej sprzedaż wzrosła o 7 proc. Większa była także sprzedaż whisky Chivas Regal – wzrost o 12 proc. i Passport – wzrost o 16 proc.
W całej Europie Wschodniej Pernod Ricard zwiększył sprzedaż o 11 proc. Pociągnęła ją w górę głównie Rosja. Popyt na marki koncernu urósł tam w 2012/2013 roku o 16 proc.
Łączna wartość sprzedaży netto (bez podatków) alkoholowego giganta sięgnęła w2012/2013 roku prawie 8,6 mld euro. To o 4 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk brutto był na poziomie ok. 5,4 mld euro, czyli zwiększył się rok do roku o 5 proc.
Ponad 5 mld euro sprzedaży Pernod Ricard przypada na rynki dojrzałem, a 3,5 mld euro na rynki rozwijające się.
- Pomimo mniej optymistycznych warunków osiągnęliśmy nasze założenia. Nasze globalna i zrównoważona obecność na dojrzałych i zrównoważonych rynkach pozwala nam wykorzystywać wszystkie możliwości. Jesteśmy przekonani,że będziemy w stanie nadal się rozwijać – komentuje Pierre Pringuet, prezes Pernod Ricard.