Ranking sklepów odzieżowych opracowany na bazie niekomercyjnego badania tajemniczego klienta, przeprowadziła firma International Service Check. Między 3 a 16 czerwca 2013 r. wyselekcjonowani przez firmę tajemniczy klienci odwiedzili 33 centra handlowe w 20 miastach na terenie Polski, dokonując oceny 54 marek odzieżowych oraz 162 sklepów.  Pod uwagę brano m.in. kompetencje sprzedawców i jakość obsługi, a także prezentację sklepu oraz znajdującego się w nim asortymentu.

- Analizując całość badania można dojść do generalnego wniosku, że w sklepach odzieżowych obsługa klienta jest bardzo słabym ogniwem. Nawet, jeżeli wygląd i atmosfera danej placówki przyciągnie klienta, to często obsługa stanowi element zniechęcający do dokonania zakupu i powrotu do sklepu w przyszłości – czytamy w raporcie.

Najwyższe oceny w kategorii obsługa zdobyły marki: Tatuum, Jackpot i Hexeline. - W tych sklepach pracownicy dbali o klienta przez cały czas jego obecności - obserwowali, słuchali i starali się dobrać najlepszy produkt. Potrafili też doradzić podczas przymiarki, zaoferować dodatkową propozycję, zachęcić do zakupu, a na koniec odpowiednio pożegnać. Klienci chętnie wracają do takich sklepów, budując sobie obraz firmy, która o nich dba i potrafi sprostać ich wymaganiom – czytamy.

W ogólnym rankingu najlepiej wypadły sklepy marki Tatuum, Esprit, Jacqueline Riu i Jackpot. Najlepiej oceniono sklepy znajdujące się w Galerii Wisła w Płocku, Galerii Askana w Gorzowie Wielkopolskim i Galerii Rzeszów.