Boeing przeprojektował pompę w Dreamlinerze

Prezes Norwegiana poinformował, że Boeing przeprojektował pompę układu hydraulicznego w B787, która w ostatnich tygodniach zawodziła, powodując wycofanie samolotu z eksploatacji na 2 tygodnie.

Publikacja: 13.10.2013 09:42

Prezes taniego przewoźnika norweskiego, Björn Kjos wyjaśnił agencji Reutera, że psująca się pompa pracuje w układzie, który kontroluje klapy w skrzydłach samolotu, używane do sterowania nim, a ciągle jej awarie powodowały wycofywanie samolotu z użytku co drugi dzień.

- Myślę, że Dreamliner będzie wspaniałym samolotem. Wiemy na podstawie tego który dotąd latał zupełnie dobrze, że ma fantastyczne osiągi w spalaniu paliwa, a pasażerowie kochają nim latać — powiedział.

Ta wypowiedź oznacza złagodzenie tonu używanego przez tego przewoźnika w ocenie nowego samolotu, który miał wiele problemów w ciągu 2 lat od wejścia do eksploatacji. Wcześniej Norwegian stwierdził, że „Dreamilner okazał się bardziej koszmarem dla linii lotniczych polegających na tej nowej maszynie, zwłaszcza dla Norwegiana".

Wyłączenie z użytku zmusiło Norwegiana do wynajęcia A340 Airbusa, a podróżni utknęli na 12 godzin. Kjos nie chciał ujawnić, ile to wszystko kosztowało, choć przyznał, że 4-silnikowy airbus pali bardzo dużo, zwłaszcza w porównaniu z 2-silnikowym B787.

- Oczywiście nie jest dobrze, gdy podróżni muszą czekać 12 godzin. Nie można tego akceptować, więc jestem wściekły w imieniu pasażerów. Ale wiem, że Boeing naprawi samolot, ma do tego środki i wie, jak to zrobić.

Kjos powiedział także, że Boeing przysłał z Seattle 15 ludzi do pracy w Sztokholmie przy samolocie, gdzie został uziemiony.

Według prezesa, koncern przeprojektował pompę układu hydraulicznego, aby była bardziej niezawodna, po usterkach w kilku maszynach. Boeing kończy 2-tygodniowy przegląd samolotu Norwegiana, naprawia pompę i inny sprzęt. System elektryczny samolotu jest w porządku, ale niedoróbki w oprogramowaniu wywoływały błędne sygnały alarmowe pojawiające się w kokpicie.

Tylko w jednym z dwóch samolotów B787 wystąpiły poważne kwestie, samolot ten wznowi latanie w tym tygodniu, po zwróceniu go przez Boeinga. Kjos chce kupić więcej tych samolotów, aby zapewnić wzrost przewozów Norwegiana, które jego zdaniem będą rosnąc o 20 proc. rocznie z około 20 mln pasażerów obecnie.

- Nic nie może zastąpić Dreamlinera. Jestem całkowicie przekonany, że podjęliśmy właściwą decyzję kupując go — powiedział.

Prezes taniego przewoźnika norweskiego, Björn Kjos wyjaśnił agencji Reutera, że psująca się pompa pracuje w układzie, który kontroluje klapy w skrzydłach samolotu, używane do sterowania nim, a ciągle jej awarie powodowały wycofywanie samolotu z użytku co drugi dzień.

- Myślę, że Dreamliner będzie wspaniałym samolotem. Wiemy na podstawie tego który dotąd latał zupełnie dobrze, że ma fantastyczne osiągi w spalaniu paliwa, a pasażerowie kochają nim latać — powiedział.

Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes