Od dostarczenia 10 października 1985 pierwszych samolotów z serii MD-80 maszyny te wykonały 3 134 900 przelotów i pokonały prawie 3 mld kilometrów na trasach krótkiego i średniego zasięgu. Wycofanie z użytkowania tego samolotu jest elementem modernizacji floty.
- Na emeryturę przechodzi prawdziwy koń pociągowy SAS. Reakcja naszych klientów i pracowników była niesamowita, co pokazuje, że będziemy tęsknić za MD-80. Jednak możemy także świętować, gdyż pożegnanie MD-80 oznacza wprowadzenie do floty nowych samolotów – powiedział dyrektor SAS Group Flemming Jensen.
Pod koniec I kwartału 2014 SAS zacznie korzystać z samolotów nowej generacji, które zapewniają oszczędności paliwa i większy komfort.
Pożegnalny lot
Samolot MD-80 miał w swoim czasie dobre parametry lotu, był znany z ciszy w przedniej części kabiny. W związku z wycofaniem tych maszyn przewoźnik zorganizował lot pożegnalny MD-80. Samolot zabrał prawie 150 zaproszonych gości w podróż po Danii. Przelot rozpoczął się w Kopenhadze, następnie samolot leciał nad lotniskami w Aalborgu i Billund, po czym wrócił do Kopenhagi przelatując nad mostem nad cieśniną Wielki Bełt.
Modernizacja floty
Od 2016 r. SAS będzie pierwszą europejską linią lotniczą, która otrzyma nowego Airbusa A320neo. Skandynawowie zamówili łącznie 65 nowych i nowoczesnych samolotów, których dostawa rozpocznie się w przyszłym roku. W październiku SAS zamówił u Airbusa osiem A350-900 XWB i cztery A330-300 w wersji Enhanced.