Jeśli ktoś nie chce czekać na dostawę kurierem, a jednocześnie woli nie stać w kolejkach to właśnie dla niego przeznaczona jest nowa usługa Tesco. Klient składa zamówienie przez internet, podjeżdża na parking sklepu, a zamówione zakupy trafiają prosto do bagażnika samochodu.

Sieć sklepów uruchomiła pierwszy stacjonarny punkt „Zamów i odbierz". Nowy pomysł Tesco jest połączeniem zakupów internetowych i rozwiązań znanych dotąd z samochodowych restauracji „drive thru", które najmocniej kojarzą się z siecią McDonalds. .

Usługa „Zamów i Odbierz" działa w 22 hipermarketach Tesco – jak podaje firma to duża oszczędność czasu dla klientów. Na jedną wizytę w hipermarkecie w 2012 roku przypadło  średnio 58 minut. Ceny zamawianych drogą internetową produktów są takie same, jak w hipermarkecie, a za skompletowanie zakupów zapłacimy jedyne 48 groszy.

- Tygodniowo z usługi Tesco Ezakupy korzysta już kilkanaście tysięcy klientów - mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco. Chcemy wciąż się rozwijać i dostosowywać do oczekiwań naszych klientów. Pierwsze opinie klientów w Gliwicach są pozytywne. Rozważamy zatem możliwość otwarcia podobnych stanowisk w innych miastach – dodaje.