Źródłem podwojenia zysku była rosnąca sprzedaż przy niższych kosztach operacyjnych. Przychody ze sprzedaży wzrosły w Grupie Ambra o 7,7 proc. W Polsce przychody grupy rosły w tempie 7,8 proc., czyli ponad dwukrotnie szybciej niż rynek wina, który wzrósł o 2,9 proc.
- Cieszą nas wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale. Zarówno rosnąca sprzedaż, jak i dynamiczny wzrost zysków spełniły przyjęte na ten rok priorytety naszej strategii: przyśpieszenia ekspansji naszych głównych marek przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności operacji. Procentują w tym działania przeprowadzone w minionym roku. Nie spoczywamy na laurach i w kolejnych kwartałach chcemy nadal poprawiać nasze wyniki zarówno rynkowe, jak i finansowe – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.
Ambra podaje, że dynamiczne tempo wzrostu sprzedaży jest zarówno efektem bardzo dobrych wyników głównych marek Cin&Cin, El Sol i Feresco, jak i wprowadzenia nowych marek do portofilo, czyli Sutter Home i Cydr Lubleski.
Firmie udało się również zwiększyć sprzedaż na rynkach zagranicznych, pomimo utrzymującej się tam niekorzystnej sytuacji rynkowej i gospodarczej.
Obok rosnącej sprzedaży źródłem poprawy wyników finansowych grupy były przeprowadzone w poprzednim roku obrotowym działania restrukturyzacyjne – informuje Ambra. Połączenie spółki Ambra i Centrum Wina oraz zamknięcie nierentownej winiarni w Czechach pozwoliły obniżyć koszty operacyjne w kwartale o 948 tys. zł, co również przyczyniło się do wzrostu zysku operacyjnego o 32 proc. Z drugiej strony działania te przyczyniły się do dalszego obniżenia zadłużenia i kosztów finansowych.