Za tak doskonałym rezultatem stoją dwie największe platformy e-handlowe należące do Alibaba Group Holding czyli Taobao and Tmall. W ciągu 24 godzin wygenerowały w sumie 5,75 mld dol. obrotów bijąc poprzedni rekord aż o 80 proc.
Został on zanotowany z okazji święta Singles' Day czyli lokalnej wersji Walentynek, z okazji którego sklepy internetowe przygotowują okolicznościowe promocje. Podczas ubiegłorocznych grupa Alibaba zanotowała 83,2 proc. mniejszą sprzedaż niż obecnie.
Trudno o lepszy moment do prezentowania tak doskonałych wyników, ponieważ Alibaba wybiera się na giełdę i chce sprzedać akcje w Nowym Jorku. Z obecnych przecieków wynika, że oferta internetowej grupy może być warta sporo więcej niż w przypadku Facebooka, który w dniu debiutu wyceniany był przez parkiet na ponad 100 mld dol. – spółka oraz część z jej akcjonariuszy sprzedali w sumie akcje za 16 mld dol.
- Spektakularny wzrost pokazuje potencjał do internetowych zakupów w Chinach – mówił Bloombergowi Ronald Wan, szef ds. rynku chińskiego w Asian Capital Holdings.
Obecnie analitycy wyceniają grupę Alibaba na ok. 190 mld dol. W drugim kwartale 2013 r. obrotu spółki wzrosły 60 proc. do 1,73 mld dol. Jednym z udziałowców serwisu jest także amerykańskie Yahoo. Z kolei zysk netto chińskiej grupy w 2012 r. wyniósł 707 mln dol.