Hershey kupuje Shanghai Golden Monkey (SGM), jednego z największych światowych producentów słodyczy co ma ułatwić dostęp do jednego z najszybciej rosnących światowych rynków zbytu.

Według amerykańskich mediów Amerykanie zapłacą za chińską firmę gotówka w dwóch transzach. To największy zagraniczny zakup Hershey za granicą i pierwszych w Chinach. Prezes amerykańskiej firmy John Bilbrey - podkreślił, iż jest to "wygrana dla obu stron", dodając, że dostęp do chińskiego rynku będzie ogromną szansą dla firmy, by na nowym rynku zaprezentować wszystkie swoje marki. SGM ma dobrze rozwiniętą sieć dystrybucji w całym kraju, co daje szansę na dotarcie do jak największej liczby klientów.

SGM - sprzedający m.in. zakąski z tofu, truskawkowo-serowe toffi i wafelki o smaku wodorostów, prognozuje wielkość sprzedaży za ten rok na poziomie 225 mln dol. Hershey wielkość sprzedaży szacuje za 2013 rok w wysokości 6,6 mld dol. Na początku tego roku Hershey opracował słodycze Lancaster - z mleka skondensowanego - specjalnie na chiński rynek.

Wysokość sprzedaży czekolady, słodyczy i gum do żucia osiągnęła w 2012 roku wysokość 13 mld dol., według danych Euromonitor International.