Z komunikatu grupy Jeronimo Martins wynika, że sprzedaż Biedronki była 14,4 proc. wyższa niż w 2012 r. Wzrost wynosi 15 proc. po wyeliminowaniu wahań kursowych.

Ogółem przychody portugalskiego właściciela polskiej sieci wzrosły w 2013 r. 11 proc. do 11,8 mld euro. Sprzedaż Biedronki po wyeliminowaniu wyników nowych sklepów była 4,2 proc. wyższa. W 2013 r. sieć powiększyła się w sumie o 290 placówek.

Biedronka odpowiada też za 65,1 proc. sprzedaży portugalskiej grupy – w 2012 r. jej udział wynosił 63 proc.

Firma podaje w komentarzu do ciągle wstępnych wyników (pełne poda w lutym) iż do końca listopada skumulowany wzrost rynku handlowego w Polsce wynosił 2,5 proc. wobec 4,4 proc. za ten sam okres roku wcześniejszego.

Mimo to średnia wartość koszyka zakupowego w Biedronce wzrosła 2,1 proc. zaś liczba wizyt w sklepach o 2 proc.