"Cyfrowy" salon Audi w Berlinie

Audi uruchomił przy centralnej ulicy Berlina "cyfrowy" salon w ramach zmiany metod marketingowych producentów luksusowych aut, polegających na wirtualnym pokazywaniu swych produktów w mniejszych i droższych lokalach w centrum miast.

Publikacja: 05.02.2014 17:51

Salon przy bulwarze Kurfuerstendamm w zachodniej części miasta ma jedną czwartą powierzchni tradycyjnego i przedstawia tylko 4 modele. Pozwala to jednak klientom mającym mało czasu na zapoznanie się z ofertą i skonfigurowanie własnego modelu Audi z 49 wersji proponowanych przez producenta na monitorach multimedialnych, bez konieczności wyjazdu z centrum miasta.

Podobną strategię obrały BMW i Merceds-Benz, bo po 6 latach spadku sprzedaży w Europie firmy samochodowe zmieniają praktyki handlowe i szukają nowych sposobów przyciągania klientów. - Podkreślanie marki staje się znacznie ważniejsze - stwierdził szef pionu sprzedaży  Audi w Niemczech, Wayne Griffiths.

Cyfrowy salon otwarty we wtorek jest trzecim na świecie tej marki po Londynie i Pekinie, sąsiaduje z placówkami handlowymi Apple i BMW. Podobnie jak dwaj pozostali rywale Audi stoi wobec trudności pokazywania coraz większej gamy wyrobów i nowej technologii w centrum miast, gdzie brakuje powierzchni handlowej. Toteż berliński salon ma tylko 375 m2 powierzchni i skupia się na wirtualnych pokazach w warunkach stanowiących połączenie salonu samochodowego i luksusowej poczekalni.

Cyfrowy salon w Pekinie działający od stycznia 2013 przyciąga co tydzień 8 tys. gości, a londyński otwarty w lipcu 2012 sprawił, że 60 proc. klientów kupiło po raz pierwszy auta tej marki - wyjaśnił Griffiths.

Audi zapowiedział wyprzedzenie do końca dekady BMW jako największy na świecie producent aut luksusowych i zmniejszył różnicę w sprzedaży do rywala z Monachium do 80 tys. aut w 2013 r. z 85 tys. rok wcześniej. BMW wyprzedził trzeciego Mercedesa-Benza o 193 tys. samochodów w 2013 r. i o 220 tys. w 2012 r.

Reklama
Reklama

Audi nadal nie stosuje powszechnie sprzedaży internetowej, BMW robi to z nowym samochodem miejskim, elektrycznym i3, będzie też przyjmować elektroniczne zamówienia na nowe elektryczne auto sportowe i8, które ma pojawić się w salonach na wiosnę.

BMW ma wiele swoich salonów w dużych miastach, np. w Paryżu i Nowym Jorku i zatrudnia konsultantów, którzy pomagają klientom w konfigurowaniu ich modeli online -podała rzeczniczka Birgit Hiller. - Jesteśmy bardzo wyczuleni na zmianę obyczajów w kupowaniu. Objęcie sprzedażą online innych modeli jest możliwe do wyobrażenia, ale nie ma na razie takich planów - dodała.

Trzeci na podium Mercedes także planuje zwiększyć liczbę swoich markowych salonów (obecnie ok.20). Firma ze Stuttgartu zaczęła także w grudniu sprzedaż online swych kompaktowych aut w Niemczech i w Polsce.

Salon przy bulwarze Kurfuerstendamm w zachodniej części miasta ma jedną czwartą powierzchni tradycyjnego i przedstawia tylko 4 modele. Pozwala to jednak klientom mającym mało czasu na zapoznanie się z ofertą i skonfigurowanie własnego modelu Audi z 49 wersji proponowanych przez producenta na monitorach multimedialnych, bez konieczności wyjazdu z centrum miasta.

Podobną strategię obrały BMW i Merceds-Benz, bo po 6 latach spadku sprzedaży w Europie firmy samochodowe zmieniają praktyki handlowe i szukają nowych sposobów przyciągania klientów. - Podkreślanie marki staje się znacznie ważniejsze - stwierdził szef pionu sprzedaży  Audi w Niemczech, Wayne Griffiths.

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama