Odpowiada ono za księgowość, raportowanie i administrowanie finansami. To jedno z dwóch globalnych takich centów, jakie ma TNT. Jego najważniejszym zadaniem jest ograniczenie kosztów, standaryzacja działań i w konsekwencji wzrost jakości świadczonych usług. Centrum obsługuje oddziały TNT w Polsce i we Włoszech, a w przyszłości obejmie swym zasięgiem także oddziały w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Holandii, Luksemburgu. Obecnie zatrudnia 100 pracowników.
- Decyzja o zlokalizowaniu Centrum w Polsce oznacza powstanie w naszym kraju strategicznie ważnej jednostki biznesowej. To wyraz uznania dla jakości i efektywności procesów, realizowanych przez polski zespół – mówi Piotr Buczkowski, dyrektor generalny TNT Express Poland.
Branża nowoczesnych usług biznesowych powiększa się w tempie 15-20 proc. rocznie i obecnie jest najszybciej rosnącym sektorem polskiej gospodarki. W końcu ub. roku w Polsce działo blisko 450 centrów z zagranicznym kapitałem. Mocnym atutem Polski w dalszym ciągu pozostanie centralna lokalizacja - pomiędzy wschodem a zachodem Europy, a także atrakcyjny stosunek kosztów inwestycji do korzyści i dostępność wykształconych kadr. Widocznym trendem jest przekazywanie zewnętrznym dostawcom coraz bardziej zaawansowanych zadań wymagających wiedzy, doświadczenia, znajomości języków obcych i wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Reprezentująca inwestorów branży organizacja ABSL szacuje, że w tym roku zatrudnienie w sektorze przekroczy 140 tys. osób.
Według prezesa ABSL i członka zarządu HP Europe, Jacka Levernesa, nowych inwestycji będzie można spodziewać się zwłaszcza w trzech sektorach: wielkich banków inwestycyjnych, branży farmaceutycznej i przemyśle medycznym, a także w szeroko pojętej logistyce. Warszawskie globalne Centrum Usług Wspólnych TNT jest tego przykładem. Osiągnięcie zatrudnienia na poziomie 400 osób planowane jest na 2015 rok.