- Dotychczasowe wyniki bardzo nam się podobają ze względu na zmniejszenie strat operacyjnych w I kwartale. Szczególnie cieszą nas stałe postępy Iberii — oświadczył dziennikarzom prezes Int'l Consolidated Airlines Group (IAG), Willie Walsh. Hiszpanie rozwiązali w ostatnich miesiącach kilka sporów z załogą o warunkach pracy i płacy, co zdaniem IAG wskazuje, że w tym roku wrócą do strefy zysku.
Walsh dodał, że największy w Europie przewoźnik pod względem wartości rynkowej zmierza planowo do osiągnięcia w 2015 r. zysku operacyjnego 1,8 mld euro. W I kwartale zmniejszył stratę operacyjną bez elementów nadzwyczajnych do 150 mln euro z 278 mln rok temu, podczas gdy analitycy spodziewali się -162 mln.
IAG podobnie jak wiele innych linii lotniczych i touroperatorów, właściciel także taniej linii Vueling, ponosi zazwyczaj straty w I kwartale, tradycyjnie najgorszym okresie roku, a osiąga większość zysków w sezonie letnim.
Grupa podała również, że przewóź pasażerów zwiększył się po 4 miesiącach o 5,5 proc., ale średnie wypełnienie samolotów zmalało o 0,1 pkt proc. do 77,7 proc. mocy przewozowych.
Co do przyszłości IAG uważa, że cięcie kosztów pozwoli zwiększyć zysk operacyjny o co najmniej 500 mln euro z ubiegłorocznych 770 mln i osiągnąć zakładany przez analityków roczny zysk 1,3 mld.