Orlen Asfalt uruchomił terminal kolejowy w Rumunii

Orlen Asfalt z grupy PKN Orlen, największy eksporter asfaltów z Polski, uruchomił terminal kolejowy w miejscowości Floresti w Rumunii. Spółka planuje dostarczyć w tym roku na rynek rumuński ok. 120 tys. ton asfaltu - poinformował w poniedziałek Orlen Asfalt.

Publikacja: 02.06.2014 17:18

Orlen Asfalt uruchomił terminal kolejowy w Rumunii

Foto: Bloomberg

PAP

"Obiekt powstał z myślą o usprawnieniu przeładunku asfaltu i przyspieszeniu dostaw na linii Polska – Rumunia" – podkreślił w komunikacie Orlen Asfalt. Według spółki, rumuński terminal jest jednym z najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Terminal ma trzy zbiorniki przeznaczone do magazynowania asfaltu o łącznej pojemności 5 tys. ton. Jest przystosowany do jednoczesnego rozładunku 6 wagonów kolejowych. Oznacza to, że zdolność rozładunkowa obiektu wynosi 65 ton asfaltu na godzinę.

Obiekt wyposażony jest również w dwie stacje załadunkowe cystern samochodowych o wydajności 100 ton na godzinę.

Budowa terminalu Orlen Asfalt w rumuńskim Floresti rozpoczęła się w sierpniu 2013 r. Inwestycja została zrealizowana przy współpracy z rumuńską spółką Terminal Group. Wszystkie zautomatyzowane systemy zainstalowane na terenie terminalu zostały dostarczone przez niemiecką firmę Benninghoven.

"Budowa terminalu osiągnęła zawrotne tempo. W ciągu zaledwie 10 miesięcy został oddany do użytku jeden z najnowocześniejszych w tej części Europy terminal kolejowy specjalizujący się w przeładunku asfaltu" - zaznaczył cytowany w komunikacie Orlen Asfalt prezes spółki Krzysztof Suszek.

Wyraził jednocześnie przekonanie, że dzięki inwestycji asfalty z Orlen Asfalt trafią "na wszystkie większe przedsięwzięcia drogowe w Rumunii, Bułgarii i Republice Mołdawii".

Orlen Asfalt, który w kwietniu 2013 r. otworzył swój oddział w Bukareszcie, jest jednym z głównych dostawców asfaltów na rynek rumuński. Spółka posiada także swe przedstawicielstwo w Czechach.

W październiku 2012 r. Orlen Asfalt kupił 100 proc. udziałów czeskiej spółki Paramo Asfalt z grupy Unipetrol, w której od 2005 r. udziały ma PKN Orlen. Głównym akcjonariuszem Paramo Asfalt, posiadającym 100 proc. udziałów, była spółka Paramo. W związku ze zmianą właściciela spółka Paramo Asfalt rozpoczęła działalność pod nazwą - Orlen Asfalt Ceska Republika.

Paramo Asfalt działała od początku 2012 r. po wydzieleniu ze struktur Paramo. Odrębny podmiot handlowy powołano do sprzedaży asfaltów produkowanych w czeskich zakładach w Litvinovie i Pardubicach oraz w polskich zakładach: w Płocku i Trzebini.

Orlen Asfalt jest jednym z największych w Polsce podmiotów produkujących i sprzedających asfalty. Spółka posiada ok. 40 proc. udziałów w krajowym rynku asfaltów.

Orlen Asfalt produkuje asfalty drogowe i przemysłowe, w tym asfalty modyfikowane, przeznaczone do nawierzchni, po których odbywa się transport ciężki. W 2006 r. spółka uruchomiła w Płocku jedną z największych i najnowocześniejszych instalacji do produkcji polimeroasfaltów w Europie.

Całościowy pakiet udziałów w Orlen Asfalt posiada PKN Orlen.

"Obiekt powstał z myślą o usprawnieniu przeładunku asfaltu i przyspieszeniu dostaw na linii Polska – Rumunia" – podkreślił w komunikacie Orlen Asfalt. Według spółki, rumuński terminal jest jednym z najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Terminal ma trzy zbiorniki przeznaczone do magazynowania asfaltu o łącznej pojemności 5 tys. ton. Jest przystosowany do jednoczesnego rozładunku 6 wagonów kolejowych. Oznacza to, że zdolność rozładunkowa obiektu wynosi 65 ton asfaltu na godzinę.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku