"Obiekt powstał z myślą o usprawnieniu przeładunku asfaltu i przyspieszeniu dostaw na linii Polska – Rumunia" – podkreślił w komunikacie Orlen Asfalt. Według spółki, rumuński terminal jest jednym z najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Terminal ma trzy zbiorniki przeznaczone do magazynowania asfaltu o łącznej pojemności 5 tys. ton. Jest przystosowany do jednoczesnego rozładunku 6 wagonów kolejowych. Oznacza to, że zdolność rozładunkowa obiektu wynosi 65 ton asfaltu na godzinę.
Obiekt wyposażony jest również w dwie stacje załadunkowe cystern samochodowych o wydajności 100 ton na godzinę.
Budowa terminalu Orlen Asfalt w rumuńskim Floresti rozpoczęła się w sierpniu 2013 r. Inwestycja została zrealizowana przy współpracy z rumuńską spółką Terminal Group. Wszystkie zautomatyzowane systemy zainstalowane na terenie terminalu zostały dostarczone przez niemiecką firmę Benninghoven.
"Budowa terminalu osiągnęła zawrotne tempo. W ciągu zaledwie 10 miesięcy został oddany do użytku jeden z najnowocześniejszych w tej części Europy terminal kolejowy specjalizujący się w przeładunku asfaltu" - zaznaczył cytowany w komunikacie Orlen Asfalt prezes spółki Krzysztof Suszek.