Eurocash przejmuje Inmedio i 1minute

Giełdowa spółka mocno rozpycha się na rynku. Właśnie poinformowała o dwóch transakcjach. Będą następne?

Publikacja: 11.06.2014 07:52

Eurocash rozpoczyna współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services operatorem sieci placówek detalicznych m.in. pod takimi markami jak Relay, Inmedio, czy 1minute.

Eurocash poinformował, że kupi od HDS  51 proc.  udziałów w spółce prowadzącej sieć punktów prasowych Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Ich sprzedaż w 2013 r. wyniosła ok.  507 mln zł, a EBITDA ok. 15,6 mln zł.  Punkty Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach dostępne są też płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie – podaje Eurocash. Wartość transakcji nie została ujawniona.

1minute wpadnie do portfela

To  nie koniec ekspansywnych planów Eurocashu. Poinformował również, że jego nowo powołana spółka zależna – Eurocash Convenience – zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego „1minute" do rozwoju sieci sklepów typu convenience, które łączą w sobie gastronomię i sprzedaż produktów FMCG. Dodatkowo, w sklepach 1minute możliwe jest doładowanie kart pre-paid, korzystanie z usług Lotto oraz opłacanie rachunków. Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocashem, HDS Polska i Lagardère Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Dzięki umowie z HDS Polska, Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienia pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw – powiedział, cytowany w komunikacie, Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu.

Walka z dyskontami

Obecnie pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek. Jak podkreśla Andrzej Kacperski, prezes HDS Polska, współpraca z Eurocashem stwarza szanse na dalszy rozwój obu sieci i wzmocnienie ich pozycji konkurencyjnej. -  Format convenience to skuteczny sposób budowania przewagi konkurencyjnej wobec dyskontów i hipermarketów. Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS – podkreślił Owczarek.

Eurocash jest liderem na rynku dystrybucji FMCG. Ponadto w ramach prowadzonych przez grupę formatów franczyzowych skupionych jest ok. 11 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

W 2013 r. grupa Eurocash wypracowała przychody w wysokości ponad 16,5 mld zł i ok. 221 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki były nieznacznie lepsze.

Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem