- Ustalono datę podpisania umowy: to 8 sierpnia — oświadczył minister Maurizio Lupi i dodał, że pozostałe szczegóły zostaną dopracowane w tym tygodniu.
Kierownictwo Alitalii spotkało się w piątek na lotnisku Fiumicino. Prezes Gabriele Del Toro powiedział po tym posiedzeniu, że najnowsza propozycja linii dla Etihadu dotyczyła kwestii postępowania z długiem wynoszącym ponad 800 mln euro. — Otrzymaliśmy odpowiedź od Etihadu. Jest pozytywna, ale pewne sprawy wymagają nadal wyjaśnień — stwierdził.
Kierownictwo zatwierdziło podwyższenie kapitału linii o 300 mln euro, o 50 mln więcej od przyjętego wcześniej limitu i zaleciło akcjonariuszom zaaprobowanie nowego. Podczas WZA 8 sierpnia dojdzie do głosowania w tej sprawie.
Podwyższenie kapitału było jednym z warunków Etihadu, który zażądał zmniejszenia załogi liczącej 14 tys. ludzi, także personelu kabinowego noszącego kiedyś mundurki projektu Giorgio Armaniego.
Włoska poczta obiecała zainwestować w Alitalię 70 mln euro za pośrednictwem odrębnego nośnika, co pozwoli jej uniknąć odpowiedzialności za dług linii i inne zobowiązania. Wcześniej kupiła za 75 mln 20 proc. udziałów w Alitalii.