Tygodnie tematyczne w Lidlu

Tygodnie tematyczne są tak dużym sukcesem, że pomysł kopiują inne sieci handlowe.

Publikacja: 04.08.2014 14:21

Szunka Serano dostępna była podczas Tygodnia Hiszpańskiego

Szunka Serano dostępna była podczas Tygodnia Hiszpańskiego

Foto: Materiały Promocyjne

Zakończony właśnie tydzień hiszpańsko-portugalski ponownie przyciągnął do sklepów tłum klientów. Jak podaje specjalnie dla „Rz" firma Lidl podczas tegorocznej edycji Sol&Mar prawie czterokrotnie wzrosła wartość towaru, który trafił do sprzedaży w stosunku to ubiegłorocznej edycji, która miała miejsce w tym samym czasie. Nie uwzględnia to win, które stają się powoli jedną z wizytówek Lidla w Polsce.

Firma podaje, że podczas tegorocznego tygodnia Sol&Mar w ofercie jest aż 31 rodzajów win podczas gdy przed rokiem było tylko trzy. W sumie podczas tej największej akcji tematycznej w ofercie specjalnej pojawiło się aż 120 nowych produktów. Lidl podaje, że zazwyczaj podczas tego typu akcji pojawia się 30-40 nowych produktów, ale tydzień hiszpańsko-portugalski cieszy się wyjątkowo dużym powodzeniem.

W sprzedaży jest choćby siedem rodzajów wędlin, sześć typów czy pięć rodzajów oliwek. Z powodu wysokiego zainteresowania konsumentów firma zaryzykowała też z wprowadzeniem do sprzedaży 6-6,5 kg. szynki dojrzewającej Jamon Serrano – takie produkty zarezerwowane były dotychczas raczej do delikatesów.

Tygodnie tematyczne bardzo spodobały się Polakom, dlatego tym tropem próbują iść także inne sieci także dyskontowe. Jednak z wykonaniem bywa gorzej – Biedronce trudno jest przygotować tak szeroką ofertę specjalną z racji ograniczonej powierzchni sklepów. Dlatego aby zaprezentować akcje tematyczne jako bogatsze umieszcza się w nich towary dostępne w standardowej ofercie.

Analitycy zwracają uwagę, że dzięki poszerzaniu oferty o niestandardowe towary coraz więcej Polaków ma okazję spróbować dotychczas niekupowanych towarów. Działania głównie dyskontów mają duża siłę rażenia ponieważ ceny takich towarów są zazwyczaj dużo tańsze niż w innych skelpach – mowa o winach, ale także owocach morza, wędlinach czy innych jak oliwki po słodycze.

W 2007 r. Lidla przeprowadził sześć tygodni tematycznych z ofertą kuchni świata, zaś do końca 2014 r. firma chce mieć w sumie na koncie 350. W innych krajach jak Wielka Brytania czy Irlandia firma z kolei organizuje tygodnie kuchni polskiej.

Zakończony właśnie tydzień hiszpańsko-portugalski ponownie przyciągnął do sklepów tłum klientów. Jak podaje specjalnie dla „Rz" firma Lidl podczas tegorocznej edycji Sol&Mar prawie czterokrotnie wzrosła wartość towaru, który trafił do sprzedaży w stosunku to ubiegłorocznej edycji, która miała miejsce w tym samym czasie. Nie uwzględnia to win, które stają się powoli jedną z wizytówek Lidla w Polsce.

Firma podaje, że podczas tegorocznego tygodnia Sol&Mar w ofercie jest aż 31 rodzajów win podczas gdy przed rokiem było tylko trzy. W sumie podczas tej największej akcji tematycznej w ofercie specjalnej pojawiło się aż 120 nowych produktów. Lidl podaje, że zazwyczaj podczas tego typu akcji pojawia się 30-40 nowych produktów, ale tydzień hiszpańsko-portugalski cieszy się wyjątkowo dużym powodzeniem.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne