Około 4 mld zł warte są inwestycje kolejowe na Śląsku. Dzięki nim pociągi mają znacznie przyspieszyć, a sama jazda stanie się wygodniejsza. Prace trwają na blisko 500 km torów.
Jedną z kluczowych inwestycji jest rewitalizacja dwóch linii łączących Śląsk z Wielkopolską. Należąca do PKP spółka Polskie Linie Kolejowe poprawia stan techniczny torów na odcinku między Kaletami a Kluczborkiem (linia nr 143) oraz Kluczborkiem i Ostrzeszowem (272). Prace obejmują również naprawę przejazdów kolejowo-drogowych, urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów oraz obiektów inżynieryjnych.
Szybciej do Poznania
Rewitalizacja obu linii, przywracająca ich pierwotne parametry techniczne po długim okresie eksploatacji, jest częścią większej inwestycji – poprawy infrastruktury kolejowej na trasie Katowice–Poznań. Obejmuje ona także rewitalizację kolejnych dwóch odcinków: Bytom Północ–Tarnowskie Góry oraz Kalety–Strzebiń.
Prace mają się zakończyć w przyszłym roku. W rezultacie czas przejazdu pociągów osobowych z Katowic do Poznania skróci się o 1,5 godziny: z 6 godzin do ok. 4 godzin i 30 minut.
Nowe inwestycje kolejowe na Śląsku usprawnią także transport towarów. W połowie maja zakończyła się rewitalizacja dwóch z czterech linii kolejowych na odcinku Zawiercie–Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Na pozostałych dwóch prace jeszcze trwają.