Reklama

Sektor MŚP zbroi się do drugiej fali pandemii

60 proc. małych i średnich firm podjęło już odpowiednie działania, by zapobiec negatywnym skutkom jesiennej fali Covid-19. Jednak połowa twierdzi, że nie poradzi sobie bez programów pomocowych rządu.

Aktualizacja: 16.10.2020 17:30 Publikacja: 16.10.2020 16:12

Sektor MŚP zbroi się do drugiej fali pandemii

Foto: AdobeStock

Najbardziej zmobilizowani są przedstawiciele średnich firm – 85 proc. z nich we wrześniowej V edycji ogólnopolskiego Badania „KoronaBilans MŚP” zadeklarowało, że szykuje się do drugiej fali pandemii. Wśród wszystkich 304 badanych o takich przygotowaniach mówiło 60 proc.; najczęściej firmy zabezpieczają towary w magazynach i poszerzają ofertę, zamrażają też wydatki (co piąty przedsiębiorca z MŚP zamroził premie i dodatki do pensji swoim pracownikom).

Wśród wyzwań związanych z drugą falą pandemii firmy MŚP wskazywały często (40 proc) wzrost absencji pracowników spowodowaną zamknięciem szkół. Najbardziej obwiały się tego średnie firmy i przedsiębiorstwa z branży budowlanej (60 proc.). Problem może być tym większy, że tylko w 5,3 proc. MSP jest możliwa w pełni zdalna praca z domu (home office). W prawie sześciu na dziesięć firm wszyscy pracownicy muszą pracować na miejscu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama