Reklama
Rozwiń
Reklama

Kto traci na aferze Volkswagena

Już wiadomo, że z powodu afery z fałszowaniem pomiarów emisji spalin ucierpi cała branża w Europie. Komisja Europejska zapowiada ostrzejsze testy emisji spalin oraz prowadzenie ich nie w warunkach laboratoryjnych, ale na drodze.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Kto traci na aferze Volkswagena

Foto: Bloomberg

Niemiecki magazyn motoryzacyjny „Automobilwoche" wyliczył, że ostrzejsze normy będą kosztowały producentów aut z silnikiem wysokoprężnym dodatkowo po 300 euro od egzemplarza. To oznacza, że wyprodukowanie „czystego diesla" będzie kosztowało co najmniej o 1600 euro więcej niż porównywalnego auta z silnikiem benzynowym.

Najbardziej ucierpią koncerny takie jak PSA (Peugeot i Citroen), którego 60 proc. produkcji to diesle, a także Fiat (40 proc.) oraz Renault. Powinny zyskać auta hybrydowe, których największym producentem są Japończycy (Mazda, Toyota, Mitsubishi). Jak wyliczyli analitycy, dzięki tej tendencji średnia emisja CO2 w Europie spadnie z obecnych 130 gramów na kilometr do 95 gramów w roku 2021.

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Amerykanie już nie kupią najnowszych chińskich dronów. „Niedopuszczalne ryzyko”
Biznes
Droższa Wigilia, chińskie cła i przeludnione mieszkania w Polsce
Biznes
Spotykamy naukę z biznesem
Biznes
Europa, czyli spokojna przystań
Biznes
Co zadecyduje o losach świata w 2026 roku
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama