Reklama

Kto traci na aferze Volkswagena

Już wiadomo, że z powodu afery z fałszowaniem pomiarów emisji spalin ucierpi cała branża w Europie. Komisja Europejska zapowiada ostrzejsze testy emisji spalin oraz prowadzenie ich nie w warunkach laboratoryjnych, ale na drodze.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Kto traci na aferze Volkswagena

Foto: Bloomberg

Niemiecki magazyn motoryzacyjny „Automobilwoche" wyliczył, że ostrzejsze normy będą kosztowały producentów aut z silnikiem wysokoprężnym dodatkowo po 300 euro od egzemplarza. To oznacza, że wyprodukowanie „czystego diesla" będzie kosztowało co najmniej o 1600 euro więcej niż porównywalnego auta z silnikiem benzynowym.

Najbardziej ucierpią koncerny takie jak PSA (Peugeot i Citroen), którego 60 proc. produkcji to diesle, a także Fiat (40 proc.) oraz Renault. Powinny zyskać auta hybrydowe, których największym producentem są Japończycy (Mazda, Toyota, Mitsubishi). Jak wyliczyli analitycy, dzięki tej tendencji średnia emisja CO2 w Europie spadnie z obecnych 130 gramów na kilometr do 95 gramów w roku 2021.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama