Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.10.2025 01:52 Publikacja: 05.11.2024 16:42
Płonące opony przed fabryką Michelin podczas demonstracji zwołanej przez przedstawicieli związków zawodowych CGT i pracowników w Cholet w środkowo-zachodniej Francji po ogłoszeniu zamknięcia fabryki.
Foto: JEAN-FRANCOIS MONIER / AFP
Druga na świecie grupa oponiarska poinformowała o zamknięciu najpóźniej na początku 2026 r. dwóch fabryk we Francji, zatrudniających 1254 pracowników. W pierwszej w Cholet pracuje 955 ludzi przy produkcji opon do furgonetek, w drugiej w Vannes 299 osób wytwarza metalowe wzmocnienia stosowane w produkcji opon do ciężarówek i samochodów osobowych.
- Ta decyzja była nieuchronna - stwierdził Pierre-Louis Dubourdeau, wiceszef Michelina ds. przemysłu i inżynierii. Oba te zakłady są ofiarami napływu tanich wyrobów z Azji. Powodem jest też inflacja i koszt energii. Energia we Francji jest dwukrotnie droższa niż w Ameryce Płn. - Nie mamy już innego wyjścia, bo nasze zakłady są przeciążone i nie widzimy perspektyw poprawy sytuacji - powiedział Dubourdeau cytowany przez AFP.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas