Zagraniczna ekspansja innowacji z Polski mocno kuleje. Co stoi jej na drodze?

Rodzime start-upy mają globalne ambicje – najnowsze badania pokazują, że nad Wisłą przybywa młodych firm, które sprzedają za granicę. Ale słabo im to wychodzi, bo są w tyle za rywalami z innych państw w regionie.

Publikacja: 29.08.2024 15:58

Zagraniczna ekspansja innowacji z Polski mocno kuleje. Co stoi jej na drodze?

Foto: Adobe Stock

Dwie trzecie spółek technologicznych będących na wczesnym etapie rozwoju z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii rozpoczęły już sprzedaż swoich innowacyjnych produktów lub usług. Niemal 80 proc. z nich robi to też za granicą – wynika z najnowszego raportu PayPal i fundacji Startup HUB Poland.

Niestety, choć wśród rodzimych firm przybywa tych o transgranicznej działalności, w tym kontekście wciąż nasz kraj dzieli przepaść względem krajów bałtyckich.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne