Reklama

Zagraniczna ekspansja innowacji z Polski mocno kuleje. Co stoi jej na drodze?

Rodzime start-upy mają globalne ambicje – najnowsze badania pokazują, że nad Wisłą przybywa młodych firm, które sprzedają za granicę. Ale słabo im to wychodzi, bo są w tyle za rywalami z innych państw w regionie.

Publikacja: 29.08.2024 15:58

Zagraniczna ekspansja innowacji z Polski mocno kuleje. Co stoi jej na drodze?

Foto: Adobe Stock

Dwie trzecie spółek technologicznych będących na wczesnym etapie rozwoju z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii rozpoczęły już sprzedaż swoich innowacyjnych produktów lub usług. Niemal 80 proc. z nich robi to też za granicą – wynika z najnowszego raportu PayPal i fundacji Startup HUB Poland.

Niestety, choć wśród rodzimych firm przybywa tych o transgranicznej działalności, w tym kontekście wciąż nasz kraj dzieli przepaść względem krajów bałtyckich.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama