Reklama
Rozwiń
Reklama

Boty karmione tajemnicami firm. Sztuczna inteligencja nie powinna o tym wiedzieć

Pracownicy firm nieświadomie ujawniają na masową skalę wrażliwe informacje. A wszystko przez narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji. Co czwarte zapytanie wprowadzane przez nich do takich aplikacji AI zawiera dane, które powinny być chronione.

Publikacja: 08.07.2024 04:30

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Foto: Adobe Stock

Liczba przedsiębiorstw korzystających z chatbotów dynamicznie rośnie, zdecydowanie szybciej niż świadomość zarządów i pracowników o potencjalnych zagrożeniach związanych z wykorzystaniem takich narzędzi. Jak wynika z najnowszych badań Cyberhaven Labs, ilość danych wprowadzanych do narzędzi genAI (geratywna sztuczna inteligencja) przez pracowników gwałtownie skoczyła – tylko w okresie od marca 2023 r. do marca br. niemal sześciokrotnie.

Zasada „zero zaufania”

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dziurawa specustawa, ekspansja Rheinmetallu i miliard dla Elona Musk
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Wojciech Balczun, Minister Aktywów Państwowych: Inwestycje w Polsce dla polskich firm
Biznes
Norweski fundusz kontra Elon Musk. Czy miliarder dostanie 1 bln dolarów?
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Reklama
Reklama