Reklama

Poczta Polska na wojnie z InPostem. Chodzi o „pocztomaty”

Poczta Polska myśli o nazwaniu swoich automatów paczkowych bliźniaczo podobnie do urządzeń największego rywala – InPostu. Wystąpiła już do Urzędu Patentowego RP o zastrzeżenie nazwy „pocztomat”. Ale na zgodę konkurenta nie ma co liczyć.

Publikacja: 02.04.2024 18:30

Poczta Polska na wojnie z InPostem. Chodzi o „pocztomaty”

Robert Przybylski

Foto: Robert Przybylski

Wygląda na to, że rusza druga odsłona batalii między Pocztą Polską (PP) a InPostem. Już raz, niemal dekadę temu, Poczta próbowała zastrzec nazwę i logo „pocztomat” - bezskutecznie. Wówczas swój ostry sprzeciw wobec planów molocha wyraziła spółka Rafała Brzoski. I trudno się jej dziwić, bo „pocztomat” brzmi niemal jak „paczkomat”, czyli inna zastrzeżona już nazwa, do której prawa ma właśnie InPost. Batalia o brand trwała parę lat. Ostatecznie Urząd Patentowy (UPRP) odmówił państwowej firmie możliwości posługiwania się tą nazwą.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama