Przedstawiciel giganta reklamowego zatrzymany w Chinach. Firma reaguje

Gigant reklamowy WPP poinformował, że zwolnił dyrektora zatrzymanego w Chinach pod zarzutem przekupstwa. W zeszłym tygodniu pojawiła się informacja, że chińska policja wkroczyła do szanghajskiego biura agencji reklamowej GroupM, należącej do WPP.

Publikacja: 24.10.2023 08:17

Gigant reklamowy WPP poinformował, że zwolnił dyrektora zatrzymanego w Chinach pod zarzutem przekups

Gigant reklamowy WPP poinformował, że zwolnił dyrektora zatrzymanego w Chinach pod zarzutem przekupstwa

Foto: Bloomberg

Brytyjska firma poinformowała CNN, że „współpracujemy z władzami i prowadzimy własne dochodzenie z niezależną stroną trzecią”. „Rozwiązujemy stosunek pracy z dyrektorem w firmie, a GroupM zawiesza handel z jakąkolwiek organizacją zewnętrzną, którą uznamy za objętą dochodzeniem policyjnym” – stwierdziła WPP w oświadczeniu. Agencja reklamowa odmówiła podania dalszych szczegółów sprawy, powołując się na aktywne śledztwo policyjne.

WPP plc to brytyjski międzynarodowy holding z siedzibą w Londynie w Anglii, zajmujący się komunikacją, reklamą, public relations, technologią i handlem. Od 2019 r. jest to największa firma reklamowa na świecie.

Czytaj więcej

Pieniądze uciekają z giełd w Chinach. Rośnie niepokój

W weekend policja w Szanghaju zatrzymała dyrektora wyższego szczebla agencji reklamowej wraz z dwiema innymi osobami. Ze wstępnego dochodzenia wynika, że byli podejrzani o przyjmowanie łapówek od 2019 r. do lutego 2023 r. Policja nie podała nazwy firmy, ale „Financial Times” i chińskie media państwowe powiązały ją z GroupM.

Wiadomość nadeszła wkrótce po tym, jak japońscy urzędnicy ujawnili w zeszłym tygodniu, że Chiny aresztowały obywatela Japonii, który podobno pracował dla firmy farmaceutycznej Astellas Pharma. Osoba ta była już wcześniej przetrzymywana w związku z podejrzeniem naruszenia krajowego prawa karnego i prawa antyszpiegowskiego.

W niedzielę chińskie media państwowe poinformowały również, że wobec Foxconna, tajwańskiego producenta elektroniki, władze Chin wszczęły dochodzenie w związku z użytkowaniem gruntów i problemami podatkowymi. Kilka tygodni wcześniej założyciel Foxconn, Terry Gou, ogłosił swoją kandydaturę na prezydenta Tajwanu i powiedział opinii publicznej, że nie będzie wywierany na niego nacisk, aby wykonywał polecenia Pekinu, pomimo swoich długotrwałych powiązań biznesowych z tym krajem. Choć nie jest jasne, czy śledztwo ma związek z ambicjami politycznymi Gou, eksperci ostrzegają, że rozwój sytuacji może jeszcze bardziej wstrząsnąć zagranicznymi przedsiębiorstwami w Chinach – informuje CNN.

Czytaj więcej

Chiny dobrały się do największego producenta iPhone`ów. Zaskakujący powód

W lipcu Chiny rozszerzyły zakres i tak już szeroko zakrojonego prawa dotyczącego kontrwywiadu, co według analityków może spowodować dalsze ryzyko prawne lub niepewność dla zagranicznych przedsiębiorstw, a także dziennikarzy i naukowców. Latem Chiny nałożyły na Mintz Group, amerykańską firmę zajmującą się badaniem due diligence przedsiębiorstw, grzywnę w wysokości około 1,5 miliona dolarów za rzekome prowadzenie niezatwierdzonych prac statystycznych w kraju. Władze zamknęły wcześniej w marcu biuro grupy w Pekinie i zatrzymały pięciu lokalnych pracowników. W maju władze bezpieczeństwa państwa poinformowały, że dokonały nalotów na kilka biur sieci doradczej Capvision. Oświadczenie nadeszło miesiąc po przesłuchaniu przez policję pracowników biura wiodącej firmy doradczej Bain w Szanghaju – przypomina CNN.

Brytyjska firma poinformowała CNN, że „współpracujemy z władzami i prowadzimy własne dochodzenie z niezależną stroną trzecią”. „Rozwiązujemy stosunek pracy z dyrektorem w firmie, a GroupM zawiesza handel z jakąkolwiek organizacją zewnętrzną, którą uznamy za objętą dochodzeniem policyjnym” – stwierdziła WPP w oświadczeniu. Agencja reklamowa odmówiła podania dalszych szczegółów sprawy, powołując się na aktywne śledztwo policyjne.

WPP plc to brytyjski międzynarodowy holding z siedzibą w Londynie w Anglii, zajmujący się komunikacją, reklamą, public relations, technologią i handlem. Od 2019 r. jest to największa firma reklamowa na świecie.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
To będzie pierwszy taki strajk od 40 lat. Pracownicy Disneylandu mają dość
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biznes
Rekord na aukcji w Nowym Jorku. Dinozaur Apex wart dziesiątki milionów dolarów
Biznes
Operator Lidla i Kauflandu dostał zezwolenie. Polską kaucję utworzy sześć spółek
Biznes
CrowdStrike przeprasza za awarię, która uszkodziła systemy Windows. „Współpracujemy z klientami”
Biznes
Awaria Microsoftu utrudnia funkcjonowanie firmom w Polsce