Reklama
Rozwiń
Reklama

Upały? Pożary? To bez znaczenia, Grecja idzie na rekord

Narodowy Bank Grecji przewiduje się, że krajowa branża turystyczna osiągnie rekordowy poziom z szacowanymi przychodami w wysokości 21 miliardów euro w 2023 roku.

Publikacja: 06.08.2023 14:28

Plaża na wyspie Kos

Plaża na wyspie Kos

Foto: AFP

Oczekuje się, że w 2023 roku zostanie pobity poprzedni rekord 18,17 mld euro ustanowiony w 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii Covid-19. Grecka turystyka odnotowała już silne ożywienie w 2022 r. po dwóch bardzo trudnych latach, ale wówczas przychody w wysokości 17,63 mld euro nie ustanowiły nowego rekordu. Nie zaszkodził jej wtedy zakaz wjazdu dla Rosjan, którzy bardzo lubili spędzać wakacje w tym kraju.

Nie wszystko jest jednak tak wielkim sukcesem. Sam bank centralny zwraca uwagę, że przychody branży rosną nie tylko z powodu rosnącego popytu na spędzanie urlopu w tym kraju, ale i inflacji, która doprowadziła do wzrostu cen. Oczekuje się również, że właśnie podwyższone ceny zrekompensują nieco krótszy czas wakacji odwiedzających. W raporcie banku centralnego zwrócono uwagę na trzy pojawiające się trendy, które mogą nadal kształtować krajobraz turystyczny w nadchodzących latach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama