Rodzinne firmy poszukają w kreatywności szansy na wzrost

Kluczowe dla rozwoju familijnych biznesów będzie ich innowacyjne DNA. O jego roli dyskutowali uczestnicy konferencji zorganizowanej przez Inicjatywę Firm Rodzinnych.

Publikacja: 21.06.2023 03:00

Rodzinne firmy poszukają w kreatywności szansy na wzrost

Foto: Adobe Stock

– Przedsiębiorczość nieodłącznie kojarzy się z kreatywnością, dzięki której w latach 90. XX wieku powstało w Polsce tak wiele firm rodzinnych. Teraz jednak potrzebny jest nowy wymiar kreatywności, który może tam wnieść nowe pokolenie – podkreśla Tomasz Budziak, prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, które wraz z rodzinną spółką Eurokreator zorganizowało konferencję „DNA innowacyjnej firmy rodzinnej”.

„Rzeczpospolita” była patronem medialnym spotkania, które we wtorek, w przeddzień obchodzonego 21 czerwca Ogólnopolskiego Dnia Przedsiębiorcy, zgromadziło w Warszawie przedstawicieli ponad 30 familijnych biznesów z różnych branż, w tym rynkowych potentatów. Wielu z nich swój sukces buduje na innowacjach, dlatego też „DNA innowacyjnej firmy rodzinnej” było nie tylko tematem przewodnim konferencji, ale i tematem debaty prowadzonej przez Bogusława Chrabotę, redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”, z udziałem przedstawicieli PARP, IBE i szefów rodzinnych firm.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie