Aktualizacja: 12.12.2024 01:53 Publikacja: 03.05.2023 10:03
Foto: Adobestock
2 maja był ostatnim dniem na publikację sprawozdania finansowego za 2022 r. przez spółki notowane na warszawskiej giełdzie. Wszystkie raporty prześledzić trudno, bo na samym tylko rynku głównym notowanych jest prawie 420 firm – szczególnie, że gros czeka z publikacją na ostatnią chwilę. W efekcie na zagranicznych giełdach firmy pokazują już wyniki za I kwartał, a w Warszawie dopiero za zeszły rok (choć są też pozytywne wyjątki).
Termin publikacji raportu to jedna kwestia. Kluczowa oczywiście jest jego treść. Inwestorzy, analitycy, zarządzający i instytucje finansowe patrzą przede wszystkim na „twarde” elementy sprawozdania - czyli bilans, rachunek zysków oraz rachunek przepływów pieniężnych. Istotnym elementem jest też jednak list prezesa do akcjonariuszy. Stanowi okazję do bardziej „ludzkiego” podsumowania minionego roku i nakreślenia perspektyw na przyszłość.
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Jest środa, 11 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Nie jest prawdą, że sąd zablokował mój majątek - zapewnił w oświadczeniu założyciel Polsatu. Potwierdza, że do rad jego fundacji wszedł kurator wskazany przez sąd w Liechtensteinie. Decyzje podjęte przy jego udziale są dla biznesmena korzystne.
Liderzy wyznaczający trendy w komunikacji marketingowej nagrodzeni! Konkurs Dyrektor Marketingu Roku od 13 lat docenia działania wyróżniających się strategów marketingu w Polsce. Wśród grona laureatów znajdują się znane i szanowane nazwiska oraz wschodzące gwiazdy sceny marketingowej. W dniu 4 grudnia 2024 w Warszawie podczas uroczystej gali w Hotelu Renaissance poznaliśmu laureatów Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.
Analitycy spodziewają się w przyszłym roku ożywienia na rynku M&A, którego początkowe oznaki już dostrzegają.
Odsetek osób mających dostęp do informacji poufnych, kupujących akcje spadł w USA do poziomu najniższego od kilkunastu lat. Sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja na rodzimym rynku. Wnioski nie napawają optymizmem.
Zaadresowanie pozwu na firmę przedsiębiorstwa, np. „Zakład kamieniarski X.Y.”, a nie na nazwisko lub nazwę przedsiębiorcy, jest wadliwe i skutkuje odrzuceniem pozwu.
Jak donoszą amerykańskie media, Rupert Murdoch poniósł porażkę w sporze ze swoimi dziećmi o sukcesję w stworzonym przez siebie imperium biznesowym. Nie będzie mógł zmienić treści swojej decyzji dotyczącej podziału majątku między potomków.
Jeśli przekroczymy limit wartości firmowego prezentu, wówczas obdarowana osoba powinna zapłacić podatek dochodowy.
W pierwszych minutach wtorkowego handlu na warszawskiej giełdzie aktywniejszą stroną byli sprzedający, co przełożyło się na korektę głównych indeksów.
Mamy wysyp planów rozwojowych spółek giełdowych. Czasami mogą one być przyjmowane jako męczący PR nowych zarządów. Ale zdaniem analityków to dobry sposób na pokazanie, jak firma chce wykorzystać szanse i jak chce unikać zagrożeń.
Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada, że do końca pierwszego kwartału 2025 r. zakończą się rządowe prace nad ustawą wdrażającą dyrektywę NIS2. Według deklaracji resortu ma ona podnieść poziom cyberbezpieczeństwa, ale rodzi wiele obaw u przedsiębiorców.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas