Reklama
Rozwiń
Reklama

Przemysł drzewny traci szybko konkurencyjność

W eksportowy biznes uderzyły inflacja, kryzys energetyczny i surowcowy. Branża drzewna traci swoje konkurencyjne przewagi. Już tylko cud może zatrzymać postępujące załamanie sprzedaży.

Publikacja: 23.03.2023 03:00

Wysokie ceny surowca, a także koszty energii i dostaw uderzyły w krajowych producentów mebli

Wysokie ceny surowca, a także koszty energii i dostaw uderzyły w krajowych producentów mebli

Foto: shutterstock

Statystyki są nieubłagane: jeśli obecny trend się utrzyma, meblarzom nie uda się w tym roku sprzedać aż co czwartego gotowego stołu czy szafy. Nie ma chętnych na co najmniej 30 proc. oferowanych płyt, które zwykle sprzedawały się na pniu, a dziś okazują się droższe niż u europejskiej konkurencji. Ze względu na kłopoty ze zbyciem papieru zwalniają również tempo kombinaty celulozowe, w ślad za tym słabną i hamują fabryki opakowań. Producenci tzw. stolarki ogrodowej są w najbardziej dramatycznej sytuacji – praktycznie nikt nie zamawia altanek czy sztachet. Spowolnienie w gospodarce to nie czas na ekstrawagancje, stąd spadek sprzedaży drzewnej galanterii nawet o 90 proc.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama