Reklama

Noworoczne wyzwania: koniec niby-przecen, greenwashing, OZE

W nowym roku UE wymusi większą transparentność cen, powinny też ruszyć przygotowania do systemu kaucyjnego – lista wyzwań na 2023 r. jest długa.

Publikacja: 19.12.2022 03:00

Noworoczne wyzwania: koniec niby-przecen, greenwashing, OZE

Foto: Adobe Stock

Osiem wyzwań dla biznesu z branży FMCG opracowały wspólnie kancelaria Osborne Clarke i organizacja EkoPak. Zielony Ład wprowadza na rynek nowe dyrektywy, część z nich wejdzie do polskich przepisów w 2023 r., jak dyrektywa Omnibus, zwalczająca nieuczciwe promocje cenowe.

Prace nad innymi dyrektywami utknęły. Chodzi np. o system kaucyjny, dyrektywę SUP (ang. Single Use Plastics, czyli o ograniczaniu użycia plastiku) czy rozszerzoną odpowiedzialność producenta. Zmiana unijnego podejścia do opakowań też trafiła na listę, bo wynika z tego zarówno nacisk na recykling, jak i ekoprojektowanie, czyli zmianę filozofii tworzenia opakowań. Do tego dochodzi nowy ład konsumencki i rosnące zapotrzebowanie na zieloną energię.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Turecka turystyka łapie zadyszkę. To może być ostatni taki rok
Biznes
Program budowy F-35 zagrożony? W każdym razie już są opóźnienia
Biznes
Rekordowa grzywna dla Google od UE, Trump grozi odwetem
Biznes
USA zmienia zasady sprzedaży dronów. Arabia Saudyjska pierwszym klientem?
Biznes
Canal+ sprzedaje światłowód. Czy to zapowiedź rewolucji?
Reklama
Reklama