Noworoczne wyzwania: koniec niby-przecen, greenwashing, OZE

W nowym roku UE wymusi większą transparentność cen, powinny też ruszyć przygotowania do systemu kaucyjnego – lista wyzwań na 2023 r. jest długa.

Publikacja: 19.12.2022 03:00

Noworoczne wyzwania: koniec niby-przecen, greenwashing, OZE

Foto: Adobe Stock

Osiem wyzwań dla biznesu z branży FMCG opracowały wspólnie kancelaria Osborne Clarke i organizacja EkoPak. Zielony Ład wprowadza na rynek nowe dyrektywy, część z nich wejdzie do polskich przepisów w 2023 r., jak dyrektywa Omnibus, zwalczająca nieuczciwe promocje cenowe.

Prace nad innymi dyrektywami utknęły. Chodzi np. o system kaucyjny, dyrektywę SUP (ang. Single Use Plastics, czyli o ograniczaniu użycia plastiku) czy rozszerzoną odpowiedzialność producenta. Zmiana unijnego podejścia do opakowań też trafiła na listę, bo wynika z tego zarówno nacisk na recykling, jak i ekoprojektowanie, czyli zmianę filozofii tworzenia opakowań. Do tego dochodzi nowy ład konsumencki i rosnące zapotrzebowanie na zieloną energię.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne