Przyszłość cyberbezpieczeństwa w dobie metaverse, rola wodoru w transformacji energetycznej, wpływ nowoczesnych technologii na zmiany na rynku żywności i potencjał rozwoju cyfrowych usług finansowych- to niektóre z tematów tegorocznej, ośmej już edycji studenckiej konferencji Poland 2.0 Summit, którą organizuje Fundacja Poland 2.0 zrzeszająca polskich studentów z renomowanych zagranicznych uczelni. Jej partnerem strategicznym, od pierwszej edycji konferencji, jest firma Boston Consulting Group.

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Poland 2.0 Summit, które - po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią koronawirusa- wraca w tym roku do swej stacjonarnej formuły w Londynie. W konferencji organizowanej w najbliższy weekend (4-5 listopada) ma wziąć udział ok. 400 osób, w tym głównie polscy studenci z wiodących uczelni Europy, ale nie tylko.

Podobnie jak w poprzednich latach, również tegoroczny Poland 2.0 Summit będzie dla młodych Polaków okazją do spotkania z dobraną grupą prelegentów - przedsiębiorców z sektora nowych technologii (w tym twórców startupów) innowatorów i ekspertów.

Już w piątek 4 bm, w przeddzień głównego dnia konferencji, studenci wezmą udział w warsztatach poprowadzonych przez przedstawicieli globalnych firm takich jak Procter&Gamble, Goldman Sachs i Boston Consulting Group, którzy będą też prelegentami podczas sobotnich paneli dyskusyjnych. Okazją do rozmów z przedsiębiorcami, ekspertami i menedżerami znanych spółek będą zresztą nie tylko panele dyskusyjne podzielone w tym roku na trzy ścieżki tematyczne (Trends in Business, Modern Issues oraz Brave Green World), ale także specjalna sesja networkingowa, nie wspominając o rozmowach podczas przerw w debatach, w czasie lunchu czy tradycyjnego, sobotniego balu.

Podczas londyńskiej konferencji zostanie też ogłoszona 6. już edycja programu mentoringowego EmpowerPL, który organizuje BCG we współpracy z Federacją Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii. W nowej edycji programu łączącego polskich studentów najlepszych europejskich uczelni (mentees) z mentorami, którymi są prezesi czołowych polskich firm, założyciele start-upów i liderzy z sektora NGO, po raz pierwszy wezmą udział także studenci z Ukrainy

Jak zaznaczają organizatorzy, Poland 2.0 to nie tylko coroczna konferencja, ale także szeroki wachlarz różnorodnych inicjatyw. Wśród nich jest podcast #NOMAD oferujący rozmowy z inspirującymi przedsiębiorcami, Edu 2.0, czyli program ambasadorski ułatwiający przyszłym studentom lepsze poznanie uczelni swoich marzeń oraz Work 2.0 - program stażowy dla studentów, którzy chcą zyskać doświadczenie zawodowe w startupach.