Nowy „Wiedźmin”, wcześniej znany pod nazwą „Canis Majoris”, to jeden z projektów zaprezentowanych w ramach aktualizacji strategii CD Projektu. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Za projektem stoi studio Fool’s Theory z grupy 11 bit studios Z kolei CD Projekt Red sprawuje nadzór kreatywny nad tworzeniem remake’u, który obecnie znajduje się na wczesnym etapie produkcji.

- Wiedźmin to był początek CD Projektu, od tego wszystko się dla nas zaczęło. To była nasza pierwsza gra i przełomowy moment dla studia. Remake jest równie ważny, bo będzie dla nowego pokolenia graczy okazją, by po raz pierwszy przeżyć początek historii Geralta - mówi Adam Badowski, szef studia CD Projekt Red. Dodaje, że spółka dobrze zna zespół Fool’s Theory, są tam m.in. osoby, które pracowały z CD Projektem przy serii.

- Bardzo się cieszę z szansy na ponowną współpracę z osobami zaangażowanymi w produkcję drugiej i trzeciej części „Wiedźmina”. Szczególnie, że mowa tu o remake'u gry, która jest bardzo bliska naszym sercom - mówi Jakub Rokosz, prezes zarządu Fool's Theory.

O kolejnych projektach i dalszych planach CD Projektu będzie można więcej przeczytać w jutrzejszym wydaniu „Rzeczpospolitej” oraz „Parkietu” w wywiadzie z prezesem studia, Adamem Kicińskim.

Czytaj więcej

CD Projekt odkrył karty. Będzie zupełnie nowa gra i uniwersum