Z badania międzynarodowej agencji YouGov wraz z jej polskim przedstawicielem - agencją Inquiry - wynika, że w tym roku pierwsze miejsce w rankingu na rodzimym rynku zajmuje Allegro, dla którego wskaźnik rekomendacji wynosi 85,8 proc. Tym samym Allegro wyprzedza zeszłorocznego lidera – Cukiernię Sowa, która w tym roku uzyskała drugie miejsce z wynikiem 84,8 proc. wobec 85,2 proc. w 2021 roku). Trzecia lokata przypadła marce Adidas ze wskaźnikiem rekomendacji na poziomie 82,8 proc.

Na dalszych pozycjach znajdują się dwie marki odzieżowe: Zalando z wynikiem 80,2 proc. oraz Zara z 78,7 proc. W drugiej piątce znalazły się: eobuwie.pl, BLIK, Warta, Nike. Najwyższym wzrostem wyników na polskim rynku może pochwalić się Żabka Café (wzrost o 3,6 pkt proc.), a także Pepco (3,1 pkt proc.) oraz sieć Dino (2,0 pkt proc.). Na dalszych pozycjach znajdziemy takie marki jak Media Expert, OBI czy Stokrotka. Ranking zamyka empik.com ze wzrostem wskaźnika rekomendacji na poziomie 0,8 pkt proc.

Czytaj więcej

Ministerstwo robi unik w sprawie alkoholu i ustawy z PRL

W ujęciu globalnym znalazły się m.in. Nike, Adidas, Apple i iPhone. Globalną listę TOP 10 najchętniej rekomendowanych marek zamyka Shopee - marka o silnej pozycji na rynkach azjatyckich, intensywnie rozwijana w ostatnim czasie również w Polsce.

- Warto zauważyć, że na liście TOP 10 dla Polski, obok globalnych firm, znajdziemy aż pięć rodzimych marek, w tym między innymi płatności cyfrowe BLIK - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry.