Reklama

Potrzebne są dopłaty do używanych e-aut w Polsce? Branża proponuje 9 tys. zł

Propozycja z branży to 9 tys. zł dla nabywcy elektryka kosztującego nie więcej niż 125 tys. zł, liczącego najwyżej cztery lata, z przebiegiem do 60 tys. km.

Publikacja: 18.08.2022 03:00

Potrzebne są dopłaty do używanych e-aut w Polsce? Branża proponuje 9 tys. zł

Foto: Adobe Stock

Wprowadzenie rządowego dofinansowania do zakupu używanych samochodów elektrycznych pomogłoby znacznie przyspieszyć rozwój sektora elektromobilności w Polsce. Według organizacji reprezentujących branżę takie rozwiązania skutecznie wspierają elektromobilny rynek za granicą, jak np. w Niemczech, gdzie maksymalna wysokość dopłaty do auta w pełni elektrycznego sięga 6 tys. euro. Dopłaty na elektrycznym rynku wtórnym funkcjonują także w Holandii (2 tys. euro) czy we Francji i Litwie, w których – przy uwzględnieniu premii za złomowanie starego samochodu spalinowego – finansowa pomoc państwa sięga odpowiednio 6 oraz 3,5 tys. euro.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama