Potrzebne są dopłaty do używanych e-aut w Polsce? Branża proponuje 9 tys. zł

Propozycja z branży to 9 tys. zł dla nabywcy elektryka kosztującego nie więcej niż 125 tys. zł, liczącego najwyżej cztery lata, z przebiegiem do 60 tys. km.

Publikacja: 18.08.2022 03:00

Potrzebne są dopłaty do używanych e-aut w Polsce? Branża proponuje 9 tys. zł

Foto: Adobe Stock

Wprowadzenie rządowego dofinansowania do zakupu używanych samochodów elektrycznych pomogłoby znacznie przyspieszyć rozwój sektora elektromobilności w Polsce. Według organizacji reprezentujących branżę takie rozwiązania skutecznie wspierają elektromobilny rynek za granicą, jak np. w Niemczech, gdzie maksymalna wysokość dopłaty do auta w pełni elektrycznego sięga 6 tys. euro. Dopłaty na elektrycznym rynku wtórnym funkcjonują także w Holandii (2 tys. euro) czy we Francji i Litwie, w których – przy uwzględnieniu premii za złomowanie starego samochodu spalinowego – finansowa pomoc państwa sięga odpowiednio 6 oraz 3,5 tys. euro.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne