Reklama

Polskie firmy coraz mocniej stawiają na abonamenty

Sprzedaż subskrypcji staje się popularnym modelem biznesowym – szczególnie w sektorze nowych technologii.

Publikacja: 19.07.2022 03:00

Polskie firmy coraz mocniej stawiają na abonamenty

Foto: Adobe Stock

Globalni giganci już od dłuższego czasu oferują swoje usługi w oparciu o sprzedaż abonamentową, odpowiadając na zapotrzebowanie płynące z rynku. W ten scenariusz wpisują się także spółki krajowe. Jednym z pionierów tego modelu w Polsce było Legimi.

– Jako pierwsi wyszliśmy z ofertą mobilnej biblioteki. Dostęp do niej można uzyskać poprzez wykupienie subskrypcji, której cena jest uzależniona od rodzaju wybranego pakietu – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes firmy Legimi. Dodaje, że w ostatnich latach widać bardzo wyraźny wzrost zainteresowania usługami subskrypcyjnymi. Użytkownicy zaczęli doceniać możliwość nieograniczonego dostępu do bazy różnorodnych filmów, seriali, muzyki czy książek.

Na modelu abonamentowym biznes buduje też Gamivo. Wprowadziło usługę subskrypcyjną na swoją platformę w listopadzie 2019 r. Od tego czasu sukcesywnie ją rozwija. Prezes Gamivo Mateusz Śmieżewski podkreśla, że wprowadzenie usługi subskrypcyjnej było odpowiedzią na potrzeby klientów i panujące trendy. Ten kierunek kontynuują także giganci z branży gier.

Czytaj więcej

Prywatne telewizje szykują zbiorowy pozew przeciwko Skarbowi Państwa

– Electronic Arts oferuje usługę EA Play, Microsoft wyznaczył standardy dzięki Game Passowi, natomiast Sony nie chce pozostawać w tyle i niedawno uatrakcyjniło PS Now. W standardy te próbują się wpasować także firmy, których na co dzień nie kojarzymy z grami wideo – podkreśla Śmieżewski. Warto wspomnieć chociażby o Amazonie, który w ramach usługi abonamentowej Amazon Prime Gaming każdego miesiąca oferuje darmowe gry.

Reklama
Reklama

– W czerwcu było to aż 30 tytułów, w tym także hit „Far Cry 4”. Oferty abonamentowe często są dla graczy bardzo korzystne, stąd duże zainteresowanie – podsumowuje Śmieżewski.

Model subskrypcyjny zagościł też na rynku e-podpisów.

– To idealne rozwiązanie dla osób i firm, które regularnie korzystają z elektronicznego podpisywania dokumentów. Są wygodne i proste w obsłudze. Nie trzeba pamiętać o dokupowaniu pakietów, e-podpisy są zawsze pod ręką, w znacznie korzystniejszej cenie niż w przypadku pakietów jednorazowych – przekonuje Jack Piekarski, współzałożyciel spółki Signius.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama