Operator hotelowy InterContinental Hotel Group (IHG) z siedzibą w Denham (Wielka Brytania) negocjuje z właścicielami rosyjskich hoteli rozwiązanie umów o zarządzanie, potwierdził gazecie "Kommersant" jeden z właścicieli obiektu Holiday Inn w Rosji i dwa inne źródła. Rozmówca "Kommiersanta", osoba bliska IHG, potwierdził, że trwa dyskusja z właścicielami obiektów, ale dotyczy ona „zmian w działalności operacyjnej”. Centrala IHG odmówiła komentarza.
IHG jest największym operatorem hotelowym na świecie. W Rosji operator jest jedną z trzech największych międzynarodowych sieci na rynku hotelarskim, zarządza 29 hotelami z 6,6 tys. pokojami, wynika z badania E&Y. Wśród marek reprezentowanych w Federacji Rosyjskiej są Crowne Plaza, InterContinental, Holiday Inn, Indigo. Według "Forbesa" w 2018 roku IHG zarobiła na rosyjskim rynku 124 miliony dolarów.
IHG ogłosił 10 marca, że wstrzymuje otwieranie nowych hoteli w Rosji, ale nie było mowy o ostatecznym wycofaniu się z tego rynku. Teraz źródła "Kommiersanta" podają, że IHG jest gotowy zamknąć swój rosyjski biznes z powodu wojny na Ukrainie i związanych z tym coraz mocniejszych sankcji.
Operator zamierza negocjować z właścicielami obiektów rozwiązanie umów za porozumieniem stron – wyjaśnia rozmówca "Kommiersanta".
- Zachodnie sieci hotelowe zazwyczaj zawierają umowy na prawie brytyjskim, belgijskim lub duńskim, gdzie prawa operatorów hotelowych są bardziej chronione – mówi Stanisław Iwaszkiewicz, partner w Iwaszkiewicz Hospitality.