Student, który wymyślił cybernetyczne oko, sygnet dla niewidomych i inteligentną rękawicę

Petros Psyllos ma dopiero 22 lata, ale stworzył już kilka wynalazków, które mają potencjał zmieniania ludzkiego życia na lepsze. Dla osób niewidomych zaprojektował cybernetyczne oko napędzane sztuczną inteligencją oraz specjalny sygnet rozpoznający alfabet Braile’a. Stworzył też system zarządzania różnymi urządzeniami dla osób sparaliżowanych.

Aktualizacja: 08.07.2016 16:49 Publikacja: 08.07.2016 16:16

Student, który wymyślił cybernetyczne oko, sygnet dla niewidomych i inteligentną rękawicę

Foto: ROL

Każdy z wynalazków Psyllosa znajduje uznanie wśród różnych naukowych i technologicznych instytucji. Tylko w czerwcu br. student Politechniki Białostockiej znalazł się w gronie młodych innowatorów wyróżnionych przez prestiżową amerykańską uczelnię techniczną MIT - trafił na listę Innovators Under 35 Poland. Razem z innymi członkami zespołu Psyllosoft dotarł także do ścisłego finału światowego konkursu dla technologicznych startupów Microsoft Imagine Cup 2016.

Zarówno Microsoft jak i MIT doceniły najnowszy projekt Petros Psyllos - Matia. Jest to cybernetyczne oko, które dzięki zaawansowanemu programowi sztucznej inteligencji pomaga osobom niewidomym rozpoznawać otoczenie. Oko jest połączone ze smartfonem użytkownika, który przetwarza dane przesyłane przez kamerę wbudowaną w Matię oraz różne sensory. Psyllos specjalizuje się w tworzeniu samouczących się sieci neuronowych i przetwarzaniu obrazu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie