Reklama
Rozwiń
Reklama

Ład korporacyjny. Unijny biznes w etycznym łańcuchu wartości

Europejskie firmy same będą musiały zadbać o przestrzeganie praw człowieka i ochronę środowiska u swoich zagranicznych kontrahentów.

Aktualizacja: 08.02.2021 09:47 Publikacja: 07.02.2021 21:15

Nowa unijna dyrektywa ma być instrumentem ochrony praw człowieka, takze w chińskich fabrykach

Nowa unijna dyrektywa ma być instrumentem ochrony praw człowieka, takze w chińskich fabrykach

Foto: shutterstock

W połowie roku Komisja Europejska ma przedstawić projekt dyrektywy o zrównoważonym ładzie korporacyjnym. Pod tą nazwą kryje się obowiązkowa dla firm unijnych, ale także dla firm zagranicznych działających na wspólnym rynku, staranność w zakresie dobierania sobie dostawców i kooperantów w całym łańcuchu wartości. Projektu nowego prawa jeszcze nie ma, ale wiadomo, że KE chce obowiązkowości, a nie preferowanej do tej pory dobrowolności etycznych standardów. Wiadomo też, czego chce Parlament Europejski, który będzie na równi z rządami państw członkowskich przyjmował nowe prawo. Eurodeputowani przegłosowali już sprawozdanie w tej sprawie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama